۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۰
گسترش تعاملات بین‌المللی مهارتی و آموزشی در دولت سیزدهم
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای مطرح کرد

گسترش تعاملات بین‌المللی مهارتی و آموزشی در دولت سیزدهم

معاون وزیر تعاون گفت: تعاملات بین المللی با امضای تفاهم‌نامه‌های مهارتی در دولت سیزدهم رقم خورد و ٢٠ میز در حوزه آفریقا، اروپا، آسیا و کشورهای همسایه، سازمان‌ها و نهادهای بین المللی تشکیل شد.

به گزارش بازار، مهرداد عظیمی امروز (شنبه) در حاشیه نمایشگاه «روایت خدمت» با اشاره به دستاوردهای دولت سیزدهم در ارائه آموزش های مهارتی، اظهار داشت: در راستای توسعه مهارت‌های فنی و حرفه ای، انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با کشورهای منطقه و آفریقایی، آموزش مربیان کشورهای منطقه، رایزنی با سفرای ایران و سایر کشورها در راستای تبیین و توسعه دیپلماسی مهارت انجام شد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور افزود: برگزاری مسابقات بین المللی دوجانبه و چندجانبه و برگزاری وبینارهای بین المللی و ارتباط با موسسه های بین المللی فنی و حرفه ای آلمان، سازمان جهانی مهارت، مرکز توسعه کارآفرینی هند، سازمان ملل و سایر نهادهای منطقه ای، از دیگر برنامه ها در دولت سیزدهم بود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره با استاندارد مهارت، بیان‌داشت: سه‌هزار و ٩۴ استاندارد آموزش شایستگی برای آموزش‌های کوتاه مدت و سه‌هزار و ٣١٨ استاندارد آموزش شغل تدوین شده است که در جمع ۶ هزار و ۴١٢ استاندار با رویکرد شغل وجود دارد.

وی ادامه‌داد: پنج‌هزار و ٨٢ استاندارد تدوین شده با رویکرد حرفه و در حوزه های کشاورزی، فرهنگ و هنر، خدمات و صنعت است.

عظیمی با بیان اینکه ماموریت اصلی سازمان فنی و حرفه ای کشور تولید استانداردهای آموزشی و ارزشیابی نیروی کار است، گفت: ۶۵٠ مرکز ثابت و شعب شهری، ٢٠ هزار و ٧٩۴ آموزشگاه آزاد فعال و مرکز ملی تربیت مربی اقدام به ارائه آموزش های مهارتی به کارجویان و متقاضیان می کنند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه‌داد: چهار هزار و ۶٢٢ مربی در مراکز دولتی و ٣٣هزار و ۴١٨ مربی فعال در آموزشگاه های آزاد هستند. ‌

وی خاطرنشان‌کرد: در این نمایشگاه آخرین دستاوردهای سازمان فنی و حرفه ای در دولت سیزدهم به نمایش گذاشته است که نشانگر توسعه مهارت های آموزشی و مهارتی است.

کد خبر: ۲۳۹٬۵۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha