۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۸
بهره‌برداری از ۱۰۹۵ پروژه آب و خاک بخش کشاورزی در هفته دولت
معاون آب و خاک وزارت جهادکشاورزی اعلام کرد

بهره‌برداری از ۱۰۹۵ پروژه آب و خاک بخش کشاورزی در هفته دولت

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی از افتتاح و بهره‌برداری از ۱۰۹۵ پروژه آب و خاک بخش کشاورزی با اعتباری معادل ۱۴۰۰ میلیارد تومان در هفته دولت خبر داد.

به گزارش بازار، صفدر نیازی شهرکی با بیان این که در هفته دولت امسال ۱۰۹۵ پروژه آب و خاک بخش کشاورزی با اعتباری معادل ۱۴۰۰ میلیارد تومان افتتاح و بهره‌برداری می‌شوند، اظهار داشت: این پروژه‌ها شامل سامانه‌های نوین آبیاری، مرمت و بازسازی قنوات، احداث شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی، تجهیز و نوسازی اراضی، انتقال آب با لوله و مرمت و بازسازی آب‌بندان‌ها است.

وی با بیان این که در هفته دولت ۲۳۰۰ پروژه در بخش کشاورزی به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: ۴۸ درصد پروژه‌های قابل افتتاح بخش کشاورزی کشور مربوط به زیربخش آب و خاک است و اجرای این پروژه‌ها کمک قابل توجهی به بهبود بهره‌وری آب در بخش کشاورزی خواهد کرد.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: در بخش کشاورزی اقدامات زیادی در راستای کاهش مصرف آب انجام شده است که یکی از این اقدامات، توسعه سامانه‌های نوین آبیاری است.

به گفته نیازی، از ابتدای اجرای طرح آبیاری تحت فشار تاکنون دو میلیون و ۹۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور به این سامانه‌ها مجهز شده‌اند.

وی ادامه داد: دو میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار از پروژه‌های آبیاری تحت فشار توسط کمک‌های دولتی در قالب تسهیلات و کمک‌های بلاعوض به مرحله اجرا درآمده و ۳۰۰ هزار هکتار نیز توسط خود مردم اجرایی شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور آب و خاک تصریح کرد: در دولت سیزدهم ۱۱۷ هزار هکتار از اراضی کشور به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز و نزدیک به ۱۰ هزار هکتار شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی احداث شده است.

وی افزود: در دولت مردمی، ۱۷۰۰ کیلومتر از قنوات کشور مرمت و بازسازی شد و در سطح ۳۷ هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور طرح زهکشی اجرا شده است.

کد خبر: ۲۳۹٬۴۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha