۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۷
۵ میلیارد مترمکعب گاز در استان سمنان مصرف شد
مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان:

۵ میلیارد مترمکعب گاز در استان سمنان مصرف شد

سمنان- مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان با بیان اینکه طی دو سال اخیر پنج میلیارد متر مکعب گاز در استان مصرف شده است، گفت: صنعت بیشترین میزان مصرف گاز را دارد.

به گزارش خبرنگار بازار، سید جواد حقیقت حسینی پیش از ظهر شنبه در نشست خبری با حضور رسانه ها به میزبانی شرکت گاز سمنان به مناسبت هفته دولت با بیان اینکه طی دو سال اخیر پنج میلیارد و ۱۷۶ میلیون متر مکعب گاز در استان مصرف شده است، تاکید کرد: یک میلیارد و ۸۴۰ میلیون از این میزان در بخش صنعت بوده است.

وی با بیان اینکه در بخش نیروگاهی استان سمنان طی دو سال اخیر یک میلیارد و ۶۷۷ میلیون متر مکعب گاز مصرف شده است، افزود: سه میلیارد مترمکعب از پنج میلیارد متر مکعب گاز مصرفی استان تنها در بخش صنعت و نیروگاه ها مصرف شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان با بیان اینکه در این بازه زمانی در بخش خانگی یک میلیارد و ۱۷۶ میلیون مترمکعب گاز مصرف شده است، تاکید کرد: جایگاه های گاز مایه نیز ۲۷۳ میلیون متر مکعب گاز را مصرف کردند.

حقیقت حسینی درباره مصرف بخش تجاری نیز بیان کرد: در بخش تجاری طی دو سال اخیر شاهد مصرف ۹۵ میلیون متر مکعب گاز و در بخش عمومی شاهد مصرف ۳۸ میلیون مترمکعب بودیم که کمترین میزان را در بین بخش های مختلف شامل می شود.

وی با بیان اینکه از مرداد ماه ۱۴۰۰ تاکنون با گازرسانی به واحدهای تولیدی و صنعتی مقدار قابل توجهی از فراورده های نفتی صرفه جویی شده است، گفت: تعداد واحدهای صنعتی گازرسانی شده طی دو سال ۱۸۳ واحد است که و حجم ۷۶ هزار و ۸۶۰ متر مکعب گاز طبیعی در ساعت برای آنها جایگزین شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان با بیان اینکه تعداد واحدهای گازرسانی شده مشمول مصوبه شورای اقتصاد در دو سال اخیر در سراسر استان ۲۲۰ واحد بوده است، گفت: ۱۰میلیون و ۷۶۱ هزار متر مکعب صرفه جویی در مصرف گاز استان توسط این واحد ها ثبت شده است.

وی از ایجاد ۱۴ هزار و ۸۹۴ اشتراک جدید گاز در استان سمنان طی دو سال اخیر خبر داد و گفت: تعداد مشترکان گاز طبیعی در استان به ۳۲۲ هزار و ۳۳ اشتراک رسیده است.

کد خبر: ۲۳۹٬۴۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha