۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۲
۵ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در زنجان واگذار خواهد شد
مدیرکل راه و شهرسازی زنجان:

۵ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در زنجان واگذار خواهد شد

زنجان- مدیرکل راه و شهرسازی زنجان گفت: طبق برنامه ریزی تا پایان سال جاری دو هزار واحد مسکونی در غرب و سه هزار واحد دیگر نیز در شرق زنجان به متقاضیان واگذار خواهد شد.

به گزارش بازار و به نقل از راه و شهرسازی زنجان، اصغر اسماعیلی، با بیان اینکه سهم زنجان از برنامه چهار ساله ساخت مسکن ملی ۶۸ هزار و ۱۱۲ واحد است، گفت: سهم استان در این برنامه در بخش شهری در سه قالب خودمالکی، بازآفرینی شهری و حمایتی اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه برنامه تولید مسکن شهری در قالب بخش خصوصی و خود مالکی استان ۱۲ هزار و ۲۸ واحد مسکونی مشخص شده است، ابراز کرد: در محلات هدف بازآفرینی شهری ۹ هزار و ۲۱ واحد مسکونی و در بخش روستایی هم ۲۰ هزار واحد مسکونی است.

مدیرکل راه و شهرسازی زنجان گفت: همچنین سهم کل استان از برنامه چهار ساله تولید مسکن شهری در قالب مسکن حمایتی توسط دولت ۲۷ هزار و ۶۳ واحد مسکونی تعیین شده است.

اسماعیلی تاکید کرد: میانگین پیشرفت پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان حدود ۵۰ درصد است و آمادگی داریم تا پایان سال پنج هزار واحد مسکونی در شهر زنجان را به متقاضیان تحویل دهیم.

وی با اشاره به اینکه از مجموع بیش از ۲۷ هزار واحد مسکونی در استان حدود ۱۸ هزار واحد آن عقد قرارداد شده است، تصریح کرد: سهم باقیمانده آن هشت هزار و ۹۰۰ واحد است که با تأمین زمین به ویژه در شهرستان‌ها در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی زنجان، با بیان اینکه واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در دست احداث در زنجان برای تحویل تا پایان سال ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین زیرساخت‌ها نیاز دارند، گفت: همچنین کل پروژه‌های نهضت ملی مسکن در دست احداث در زنجان به دو هزار و ۱۰۳ میلیارد تومان اعتبار زیرساختی نیاز دارند.

اسماعیلی افزود: از مجموع ۱۵ باب مدرسه در شرق و غرب زنجان احداث سه مدرسه ِآغاز شده و کار احداث واحدهای آموزشی بر اساس بارگذاری جمعیت آغاز خواهد شد.

وی یاد آورشد: طبق برنامه ریزی تا پایان سال جاری دو هزار واحد مسکونی در غرب و سه هزار واحد دیگر نیز در شرق زنجان به متقاضیان واگذار خواهد شد.

کد خبر: ۲۳۹٬۴۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha