۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰
جابه‌جایی کالا در بنادر غرب هرمزگان افزایش ۶۳ درصدی داشت
مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان:

جابه‌جایی کالا در بنادر غرب هرمزگان افزایش ۶۳ درصدی داشت

بندرعباس- مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت: عملیات تخلیه و بارگیری در بنادر غرب این استان طی دو سال از مرز ۱۱ میلیون تن عبور کرد و افزایش ۶۳ درصدی را نسبت به سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۳۹۹ رقم زد.

به گزارش بازار،به نقل از روابط عمومی بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان، مرتضی سالاری در تشریح عملکرد بنادر و دریانوردی غرب استان هرمزگان در دولت سیزدهم اظهار کرد: در شاخص عملکردی تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی نیز هفت میلیون تن به ثبت رسیده که در مقایسه با عملکرد سه میلیون تن در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ شاهد افزایش ۱۲۴ درصدی در دو ساله دولت سیزدهم هستیم.

وی افزود: بنادر غرب استان هرمزگان در بخش صادرات بیش از چهار میلیون تن انواع کالاهای نفتی و غیر نفتی نیز توانسته افزایش ۸۳ درصدی را تجربه کند.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان در حوزه ترانزیت نیز به جهش ۶۰ درصدی اشاره کرد و گفت: از هفته دولت سال گذشته تا کنون بیش از ۴۰۰ هزار تن انواع کالا ترانزیت شده که در این بخش نیز شاهد افزایش عملکرد و تسهیل تجارت دریایی در بنادر غرب هستیم.

سالاری اضافه کرد: بنادر غرب استان هرمزگان به‌طور خاص در ترانزیت خودرو نیز با کسب رتبه نخست در بین تمام بنادر کشور با ثبت حد نصاب ترانزیت بیش از ۱۶۰ هزار دستگاه خودرو افزایش ۶۰ درصدی را نسبت به سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ رقم زده است.

صعود به جایگاه نخست با جهش ۵۰۰ درصدی صادرات محصولات کشاورزی

وی در زمینه صادرات محصولات کشاورزی نیز با اشاره به جهش ۵۰۰ درصدی صادرات محصولات کشاورزی به‌وسیله کانتینرهای یخچالی، گفت: اداره بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان جایگاه چهارم به جایگاه اول این رویه حمل، صعود کرده است.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان، از دیگر اقدامات حوزه بنادر و دریانوردی غرب این استان در دولت سیزدهم به کسب رتبه اول در شاخص رفت و آمد شناورها و رتبه نخست در جابجایی مسافر بین‌المللی اشاره کرد.

سالاری خاطرنشان کرد: ثبت شاخص‌های عملکردی در حوزه تخلیه و بارگیری انواع کالا در بنادر غرب استان هرمزگان، بیانگر اهتمام دولت سیزدهم در توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل دریایی در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری در توسعه اقتصاد دریا محور است.

بنادر و دریانوردی بندرلنگه به عنوان هسته مرکزی بنادر غرب استان هرمزگان با پوشش بر ۱۰ بندر تجاری و مسافری و نظارت بر ۴۶ سازه دریایی از انتهای محدوده شهرستان بندرخمیر تا ابتدای حوزه استحفاظی استان بوشهر و پشتیبانی نیمی از جزایر کشور، همچنین در برگیری ۶۰۰ کیلومتر مرز دریایی از نقاط مهم مدیریت بر سواحل کشور است.

کد خبر: ۲۳۹٬۴۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha