۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۱
امیدواریم تلاش‌های دوحه در موضوع هسته‌ای ایران نتیجه دهد
نخست وزیر قطر:

امیدواریم تلاش‌های دوحه در موضوع هسته‌ای ایران نتیجه دهد

نخست وزیر قطر گفت: امیدواریم تلاش‌های دوحه به گفت‌وگوهای بیشتر درباره موضوع هسته‌ای ایران منجر شود.

به گزارش بازار، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست وزیر قطر گفت: چندجانبه گرایی و تشکیل ائتلاف‌ها یک موضوع بسیار مهم است و در راس سیاست خارجی قطر قرار دارد و جنگ اوکراین بخش انرژی جهان را تکان داد و به بحران غذا منجر شد؛ قطر شریکی است که می‌توان در زمینه انرژی بر آن تکیه کرد.

آل ثانی با بیان اینکه بخش انرژی قطر در حال توسعه مداوم است، گفت: از شرکت‌های سرمایه گذاری و ورود سرمایه‌ها در بخش‌های مختلف قطر استقبال می‌کنیم.

وی اظهار داشت: منطقه ما توانایی‌های و امکانات ناشناخته و پنهانی دارد و امیدواریم کشورهای کوچک و متوسط بتوانند از تجربه‌های ما استفاده کنند.

آل ثانی تصریح کرد: میزبانی از جام جهانی فرصتی برای سرمایه گذاری در بخش زیرساختی به قطر داد و ما خطوط هوایی به بیش از ۱۵۰ مسیر ایجاد کردیم.

نخست وزیر قطر افزود: بسیار ضروری است که بتوانیم ارثی پایدار ایجاد کنیم و منابع و ثروت خود را به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

اظهارات «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» در حالی مطرح می‌شود که در هفته‌های گذشته با گفتگوهای غیرمستقیم بین ایران و آمریکا، توافقی در زمینه آزادسازی منابع بلوکه شده ایران در برخی از کشورها و همین طور آزادی چندین زندانی ایرانی برابر چندین زندانی دو تابعیتی حاصل شد.

براین اساس قرار است منابع آزاد شده ایران در کره‌جنوبی ابتدا به سوئیس منتقل شده و سپس به حساب ۶ بانک ایرانی در بانک مرکزی قطر منتقل شود. ایران از این محل، امکان پرداخت برای خرید محصولات مورد نیاز خود را خواهد داشت.

کد خبر: ۲۳۹٬۳۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha