۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۴
اردبیل عدس و نخود ارگانیک تولید می کند
سرپرست جهاد کشاورزی اردبیل:

اردبیل عدس و نخود ارگانیک تولید می کند

اردبیل _ اژدری، سرپرست سازمان جهاد کشاورزی اردبیل گفت: استان اردبیل در تولید عدس و نخود ارگانیک در کشور پیشرو و پیشتاز است.

نوبخت اژدری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: علاوه بر تولید حبوبات ارگانیک، این استان در تولید گوشت قرمز با تغذیه طبیعی در سطح کشور جایگاه ممتازی دارد و عرضه آن را در بازارهای داخلی و خارجی شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه ۴۶ درصد اراضی استان اردبیل کشاورزی و منابع طبیعی است، تصریح کرد: این استان با داشتن ۷۷۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی، چهار میلیون تن محصول تولید می کند که در حوزه باغات و گلخانه ها ۴۰۰ تن و شیلات ۱۱ هزار تن محصول سالم و کیفی تولید و روانه بازار مصرف می شود.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی اردبیل فعالیت ۱۲۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی را یادآور شد و گفت: این استان با تولید ۷۶۰ هزار تن سیب زمینی نیاز کشور را تأمین می کند و بیش از نیمی از این تولیدات صادر و یا به مصرف داخل کشور می رسد.

اژدری افزود: تولید محصولات ارگانیک و سالم نه تنها به حفظ محیط زیست کمک می کند بلکه سلامت انسان ها را تضمین کرده و مانع از گسترش بیماری های مختلف می شود که امروز سلامت انسان ها را به مخاطره انداخته است.

وی به توافق اخیر اردبیل با استان چینگ های چین در صادرات مینی تیوبر سیب زمینی با کیفیت اشاره کرد و ادامه داد:در استان اردبیل چالش اول ما کیفیت نامطلوب فرآوری محصولات کشاورزی است که دلیل آن نیز ضعف تکنولوژی و کارخانجات فعال در سطح استان است.

اژدری به تولید ۲۵۰ هزار تن گندم به رغم شرایط خشکسالی در استان اشاره کرد و گفت: ما وضعیت نامطلوب نگهداری محصولات کشاورزی را نیز شاهد هستیم که به دلیل نبود بسته بندی و برندینگ مناسب، عرضه آن با چالشی جدی روبه رو شده است.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی اردبیل به استاندارد پایین تولید محصولات کشاورزی و فرآوری آن اشاره کرد و افزود: بیشترین توجه و تمرکز ما بر توسعه تولیدات ارگانیک بخش کشاورزی از زراعت گرفته تا صنعت طیور و دامداری است تا گواهی تولید محصول ارگانیک را دریافت کنند.

کد خبر: ۲۳۹٬۳۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha