۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۸
بهترین حصار دور باغ کدام است؛ فنس، برچین، شمشاد یا درخت؟

بهترین حصار دور باغ کدام است؛ فنس، برچین، شمشاد یا درخت؟

با وجود انواع مختلفی از حصار دور باغ(توری حصاری باغ)، باز هم ممکن است در انتخاب بهترین حصار دور باغ تردید داشته باشید.

به گزارش بازار، با وجود انواع مختلفی از حصار دور باغ(توری حصاری باغ)، باز هم ممکن است در انتخاب بهترین حصار دور باغ تردید داشته باشید. اما نگران نباشید ما سردرگرمی‌ها و سوالات شما را با توجه به هزینه، شرایط نگهداری، نحوه نصب و غیره برطرف می‌کنیم.

انواع حصار دور باغ

بسیاری از افراد به دنبال یک حصار برای باغ خود هستند اما نمی‌خواهند هزینه زیادی را بابت آن پرداخت کنند یا این که عده‌ای دیگر از بابت هزینه نگران نیستند فقط به دنبال زیبایی حصار هستند. از این جهت ما در ادمه این محتوا سعی کرده‌ایم به ویژگی‌های متداول‌ترین حصارهای دور باغ شامل: فنس باغ، نرده، برچین و ... اشاره کنیم. از آنجایی که تعداد حصارها برای دور باغ بسیار زیاد هستند، ابتدا اجازه دهید به ویژگی‌های دسته بندی کلی انواع حصارها اشاره کنیم.

خصوصیت

حصار فلزی

حصار پلاستیکی

حصار چوبی

حصار درخت

مقاومت

از مقاومت بالایی برخوردار است

متوسط

پایین

مناسب

سختی نگهداری

راحت

بالا

متوسط

بالا

سهولت اجرا و نصب

نصب به نسبتا راحت

راحت نصب می‌شود

نصب آن سخت است

نسبتا سخت

هزینه خرید

بالا

متوسط

پایین

بالا

به طور کلی دسته‌بندی از لحاظ جنس و ویژگی هر دسته از بهترین حصار دور باغ را در جدول بالا مشاهده نمودید.

بهترین حصار دور باغ کدام است؛ فنس، برچین، شمشاد یا درخت؟

با یک مقایسه کلی در جدول بالا می‌توان به این نتیجه رسید که حصار فلزی از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است اما در نقطه مقابل هزینه خرید آن هم بیشتر است.

بررسی خصوصیات انواع حصارهای دور باغ

حتما در هنگام خرید حصار برای دور باغ خود با انواع محصولات با جنس‌های متنوع روبرو شده‌اید در اینجا ما به متداولترین محصولاتی که از آنها در حصارکشی دور باغ استفاده می‌شود اشاره کرده‌ایم:

  • توری فنس
  • برچین
  • شمشاد
  • درخت

حصار دور باغ؛ توری فنس فلزی باغ(توری باغی حصاری)

از روزگاران قدیم تا کنون انسان‌ها برای حفظ حریم خصوصی خود و جلوگیری از ورود افراد متفرقه و حتی حیوانات، ساختمان و حتی باغ خود را دیوارکشی می‌کردند اما امروزه به دلیل بزرگ بودن مساحت خانه‌ها و زمین‌ها، دیوار کشی از لحاظ هزینه مقرون به صرفه نیست به همین دلیل فنس کشی جای خود را به دیوارکشی داده است و هزینه آن به دفعات کمتر از دیوارهای آجری است. همچنین یک سری آموزش‌ها هم برای نصب توری باغی حصاری در سایت‌های مختلف وجود دارد که می‌توانید از آن استفاده کنید مانند سایت صنایع فولاد توفیقی https://fouladtofighi.com/

یکی از بهترین حصارهایی که می‌توان برای باغ از آن استفاده کرد، فنس‌های فلزی هستند، از جمله مزیت فنس کشی باغ با فنس فلزی می‌توان به مواردی مانند داشتن عمر بالا، مقاومت بسیار زیاد، امنیت بالا اشاره کرد.

حصار کشی دور باغ با برچین

نوع دیگری از حصارها هستند که با درختچه‌های کوتاه و کوچک کشیده می‌شوند، از ویژگی‌های این نوع حصار می‌توان به زیبایی آن اشاره کرد اما در نقطه مقابل شرایط نگهداری سختی دارند همچنین امنیت آن کمتر است.

حصار برای دور باغ با شمشاد

استفاده از شمشادها به عنوان حصار دور باغ زمانی مناسب است که شما بخواهید یک خط یا دیوار رسمی اما شیک و طبیعی داشته باشید، از مزیت شمشادها می‌توان به نمای زیبای آن اشاره کرد اما در نقطه مقابل از هزینه بسیار زیاد و شرایط نگهداری سختی برخوردار هستند.

حصار دور باغ؛ درخت

بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند از درختان به عنوان یک حصار، دیوار یا مرز دور زمین خود استفاده کنند، از مزیت این نوع حصار می‌توان به این اشاره کرد که حتی بسیاری از کشاورزان به جهت سرمایه گذاری در کنار امنیت و حریم، به کاشت درختان در دور زمین خود اقدام می‌کنند.

عواملی که باید در انتخاب بهترین حصار دور باغ در نظر بگیرید

بد نیست به عواملی که در انتخاب شما تاثیرگذار هستند نیز توجه نمایید، مواردی مانند هزینه، زیبایی، امنیت و ... برای بسیاری از افراد با توجه به نوع استفاده متفاوت خواهد بود.


در ادامه به شرح عوامل مهم در انتخاب بهترین حصار دور باغ خواهیم پرداخت:

  • هزینه
  • مقاومت
  • شرایط نگهداری
  • نحوه نصب
  • زیبایی

ممکن است در برخی از موارد مجموعه‌ای از ویژگی‌های کاربردی وجود داشته باشد و یا بالعکس به واسطه نوع نیاز ما تنها یک ویژگی دخیل باشد، به طور مثال در یک پروژه ساخت و ساز برای حفظ حریم دو آیتم هزینه و مقاومت حائز اهمیت است چرا که پس از مدتی این حصارها برداشته و غیرقابل استفاده می‌شوند.

هزینه خرید حصار دور باغ

اولین سوالی که بسیاری از افراد می‌پرسند این است که برای حصار کشی دورباغ به چقدر بودجه نیاز داریم؟ این کاملا به انتخاب شما بستگی دارد به عنوان مثال استفاده از اجرا و نگهداری فنس‌ در مقابل با درختان از هزینه کمتری برخوردار می‌باشد. پیشنهاد ما به شما این است که اگر می‌خواهید یک حصار دور باغ ارزان داشته باشید، فنس بهترین انتخاب است.

مقاومت حصار باغ

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که باید به آن توجه کنید مقاومت است، اگر حصار شما از نوع پلاستیکی باشد مسلما مقاومت کمتری خواهد داشت اما اگر حصار شما از نوع چوبی باشد از مقاومت بیشتری برخوردار خواهد بود، در صورتی که یک حصار با مقاومت بالا می‌خواهید فنس‌های فلزی بهترین گزینه‌های پیش روی شما هستند.

شرایط نگهداری حصار باغی

از آنجایی که فنس‌های فلزی، از نوع فلز هستند نیاز به نگهداری ندارند و شما فقط آن را نصب کرده و تا سالها می‌توانید مورد استفاده قرار دهید اما حصارهای چوبی مانند درختان، درختچه‌ها و ... علاوه بر این که نیاز به کاشت دارند، نیاز به آبیاری هم دارند یا حتی حصارهایی مانند نرده‌های چوبی نیاز دارند تا هر ساله یا هر چند سال یکبار رنگ‌کاری شوند.

نحوه نصب حصارهای دور باغ

فنس‌ها به راحتی بر روی پایه قابل نصب هستند این کار می‌تواند توسط یک نیروی متخصص یا توسط شما انجام شود. هچنین اجرای درختان و نرده‌ها هم نیازمند فردی است که در این زمینه متخصص می‌باشد.

توجه به زیبایی نوع حصاری که دور باغ کشیده می‌شود

گاهی هدف شما از حصار کشی دور باغ استفاده از زیبایی آن است در این صورت درختان و یا درختچه‌ها می‌توانند گزینه مناسبی باشند البته ناگفته نماند که فنس‌ها هم از این جهت که توری هستند نمای دورتری را به شما می‌دهند اما درختان این ویژگی را ندارند. همچنین درختان به شما امکان استفاده از سایه را می‌دهند اما فنس‌ها از این ویژگی برخوردار نیستند.

فنس، برچین، شمشاد یا درخت؛ بهترین حصار دور باغ کدام است؟

با این که در مورد هر یک از انواع حصار دور باغ گفتیم اما به صورت کلی اگر می‌خواهید با هزینه مناسب از امنیت بیشتری برخوردار شوید فنس‌ها برای باغ شما مناسب هستند.

چه موقع از فنس فلزی برای حصار کشی استفاده کنیم؟

  • زمانی که زمین شما کوچک است.
  • نیاز به دید دورتری(دید بلند مدت) دارید.
  • امنیت برای شما مهم است.
  • می‌خواهید بودجه کمی اختصاص دهید.
  • نمی‌خواهید هزینه‌ای برای نگهداری پرداخت کنید.

در این موارد بهترین انتخاب یک حصار موقت ارزان قیمت است.

چه موقع از درختان برای حصارکشی استفاده کنیم؟

  • زیبایی برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است.
  • هزینه مناسب برای کاشت و خرید درختان را دارید.
  • مساحت باغ شما زیاد است.
  • هزینه لازم جهت نگهداری از درختان را دارید.
  • نیاز به سایه دارید.

چه زمانی از نرده برای حصارکشی استفاده کنیم؟

  • زیبایی برای شما مهم است.
  • بودجه لازم جهت نصب و نگهداری را دارید.

اما به صورت کلی می‌توان گفت بهترین حصار دور باغ، فنس‌های فلزی هستند. که از مزیت‌های بیشتری نسبت به دیگر حصارها برخوردار می‌باشند.

خرید فنس فلزی برای حصارکشی دور باغ

بهترین حصار دور باغ کدام است؛ فنس، برچین، شمشاد یا درخت؟

اگر شما هم می‌خواهید برای حصار دور باغ(توری حصاری باغ) خود از فنس‌های فلزی استفاده کنید اما نمی‌دانید چطور باید آن را تهیه کنید ما در اینجا به روش‌های خرید آن اشاره کرده‌ایم.
شما می‌توانید به مغازه‌های فروش محصولات ساختمانی مانند انواع توری‌ها و فنس‌ها، پایه فنس ... در بازار مراجعه نمایید یا این که اگر به دنبال یک محصول با کیفیت و ارزان قیمت هستید، به صورت مستقیم با تولید کننده توری فلزی در ارتباط باشید. مزیت خرید از تولیدکنندگان این است که شما می‌توانید هر نوع محصولی را با هر سایز چشمه، قطر میلگرد در کل هر ابعادی دریافت نمایید.
از آنجایی که  تولیدکنندگان بسیاری در سطح کشور هستند و شاید انتخاب آن برای شما سخت باشد ما با بررسی‌هایی که انجام دادیم صنایع فولاد توفیقی را به دلیل داشتن مزیت‌هایی مانند قیمت مناسب، کیفیت بالای محصولات، ارسال به موقع نسبت به رقبا، پیشنهاد می‌کنیم.
 

کد خبر: ۲۳۹٬۳۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha