۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۶
نقش درب و پنجره‌های UPVC در صرفه جویی انرژی و رعایت مقررات ملی ساختمان
مدیر شرکت آق پروفیل مطرح کرد

نقش درب و پنجره‌های UPVC در صرفه جویی انرژی و رعایت مقررات ملی ساختمان

گرگان- صحنه، مدیر شرکت آق پروفیل با اشاره به الزام صرفه جویی انرژی در مقررات ملی ساختمان گفت: استفاده از در و پنجره های یو پی وی سیِ باکیفیت، در کاهش مصرف و صرفه جویی انرژی نقش بسیار زیادی دارد.

رامین صحنه در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان این که در دنیای امروز، مسائل محیط زیست و صرفه جویی در مصرف انرژی به یکی از اولویت‌های اساسی جامعه و فضای اقتصادی تبدیل شده‌ است، اظهار کرد: صنعت ساختمان نیز در این زمینه تغییرات اساسی ایجاد کرده، به خصوص با توجه به نقش مهمی که درب و پنجره‌ها در حفظ انرژی و بهبود کارایی حرارتی ساختمان‌ها دارند.

مدیر شرکت آق پروفیل افزود: در این راستا، درب و پنجره‌های UPVC به عنوان یکی از تکنولوژی‌های پیشرفته در این زمینه، نقش مهمی را در صرفه جویی انرژی ایفا می‌کنند.

وی در توضیح تکنولوژی پایه این محصولات گفت: یوپی‌وی‌سی یک نوع پلیمر نرم است که با افزودن برخی مواد سخت شده و در ساخت دیگر مصنوعات پلاستیکی، از جمله درب و پنجره‌ها، به کار می‌رود.

صحنه یکی از ویژگی‌های برجسته این مواد را، عایق حرارتی بالا آن ها عنوان کرد و گفت: به همین دلیل، در استفاده از درب و پنجره‌های یوپی‌وی‌سی، مزایایی چشمگیر از جمله صرفه جویی در مصرف انرژی به دست می‌آید.

وی افزود: از اهمیت‌های اصلی درب و پنجره‌های UPVC در صرفه جویی انرژی، اثرات مثبت بر کارایی حرارتی ساختمان است.

مدیر شرکت آق پروفیل عایق حرارتی این مواد را مزیت دیگر عنوان و اظهار کرد: با بهره گیری از این نوع در و پنجره انتقال حرارت از داخل به خارج یا بالعکس به شدت کاهش می‌یابد؛ این امر منجر به کاهش نیاز به سیستم‌های تهویه و در نتیجه کاهش مصرف انرژی می شود.

صحنه با بیان این که درب و پنجره‌های یوپی‌وی‌سی با کیفیت و مرغوب، دارای عمر طولانی و مقاومت در برابر عوامل جوی هستند، گفت: این مقاومت منجر به کاهش نیاز به تعمیر و نگهداری مکرر و در نتیجه، افزایش دوره عمر ساختمان می‌شود.

وی عایق بودن در برابر صدا و گرد و غبار را از مزیت های دیگر این محصولات عنوان کرد و گفت: بهره گیری درست از محصولات با کیفیت به افزایش کیفیت زندگی، ارتقاء سلامت مصرف کنندگان و راحتی و نظافت محل استفاده کمک می کند.

مدیرشرکت آق پروفیل در توصیه جامعه مهندسی برای افزایش استفاده از این محصولات در صنعت ساختمان گفت: همانطور که وزارت راه و شهرسازی و همچنین سازمان نظام مهندسی بر رعایت مبحث ۱۹ مقررات ملی تاکید کرده اند، بهره گیری از تولیدات یو پی وی سی با کیفیت در ساخت در و پنجره، به رعایت مقررات ملی ساختمان می انجامد.

کد خبر: ۲۳۹٬۲۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha