۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶
ضرورت همکاری‌های مشترک ایران و عربستان در حوزه سلامت

ضرورت همکاری‌های مشترک ایران و عربستان در حوزه سلامت

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران و وزیر بهداشت عربستان در ­میزگرد تصویری، همکاری‌های مشترک را برای ارتقای سلامت منطقه بررسی کردند.

به گزارش بازار، بهرام عین اللهی و فهد عبدالرحمن الجلاجل در میزگرد تصویری (نشست وبیناری) با رایزنی در زمینه‌های بهداشت و درمان، بر ضرورت همکاری‌های مشترک برای اعتلای سلامت در منطقه و راه اندازی کمیته‌ای مشترک برای پیشبرد همکاری‌های دو کشور تاکید کردند.

وزیر بهداشت کشورمان در این نشست گفت: همکاری ایران و عربستان در حل بسیاری از مشکلات منطقه‌ای در زمینه بهداشت موثر است و همچنین همکاری دو کشور می‌تواند در ارتقای شاخص‌های سلامت زائران خانه خدا تاثیر بسزایی داشته باشد.

بهرام عین اللهی از آمادگی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری با کشور عربستان در زمینه‌های علمی، پژوهشی و آموزشی خبر داد و گفت: باید ارتباط دانشمندان دو کشور در زمینه کارهای پژوهشی عملیاتی، میدانی و حضوری گسترش یابد.

وزیر بهداشت عربستان هم با استقبال از تدوین برنامه راهبردی در زمینه سلامت و امضای تفاهم نامه‌های همکاری با جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های بهداشت و سلامت، گفت: تفاهم نامه همکاری در حوزه سلامت مورد توافق دو طرف است و به محض سفر اینجانب به ایران، امضا خواهد شد.

فهد عبدالرحمن الجلاجل در این نشست وبیناری از گسترش روابط بین المللی و منطقه‌ای استقبال کرد و گفت: مشتاقیم که همکاری بیشتری بین دو کشور در حوزه بهداشت و درمان ایجاد شود.

همچنین در این نشست درباره همکاری‌های دو کشور در انتخاب مدیر جدید منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت (امرو) رایزنی شد.

کد خبر: ۲۳۹٬۱۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha