۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۹
سهم ۸۰ درصدی تولید داخل در تامین نوشت افزار

سهم ۸۰ درصدی تولید داخل در تامین نوشت افزار

دبیر انجمن تولیدکنندگان نوشت افزار کشور گفت: به طور میانگین ۸۰ درصد از کل نیاز کشور به نوشت افزار را تولیدکنندگان داخلی تامین می‌کنند.

به گزارش بازار، محمد هاشم الهی دبیر و سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان نوشت افزار کشور در برنامه سلام خبرنگار شبکه خبر، درباره میزان و وضع تولید نوشت افزار ایرانی افزود: صدرصد نیاز دانش آموزان به انواع دفتر و مداد دانش آموزی از طریق تولیدات داخلی تامین می‌شود، اما در مواردی مانند خودکار، پاک کن و خط کش چندین تولید کننده قوی فعالیت می‌کنند که اگر موانع پیش پای آن‌ها برطرف شود در این زمینه هم صد در صد خودکفا خواهیم شد.

الهی افزود: در تولید محصولات فانتزی مثل خودنویس، روان نویس، ماژیک هنوز ضعف‌هایی وجود دارد که باید در این زمینه برنامه ریزی کنیم.

وی در خصوص صادرات نوشت افزار هم گفت: حدود سه سال است صادرات دفتر و مداد انجام می‌شود، اما در سایر محصولات نوشت افزاری، هنوز صادرات نداریم.

الهی در خصوص کیفیت محصولات نوشت افزار ایرانی با بیان اینکه در این زمینه باید فرهنگ سازی شود گفت: وقتی کالای خارجی استفاده می‌کنیم اگر بعد از چند ما خراب شود به آن اعتراضی نداریم، اما اگر کالای ایرانی خراب شود به خوب نبودن آن اعتراض می‌کنیم بنابراین باید نسبت به این موضوع فرهنگ سازی شود که هر کالایی یک عمر مفیدی برای مصرف دارد.

وی افزود: به جرات می‌توان گفت صنعت نوشت افراز ما در زمینه کیفیت با تولیدات خارجی رقابت می‌کند و شاید هم در مواردی بالاتر است، زیرا در تولید آنها، استانداردها به بهترین شکل رعایت می‌شود.

دبیر انجمن تولیدکنندگان نوشت افزار کشور در مورد میزان مصرف دانش آموزان از تولیدات داخلی نوشت افزار هم گفت: با حمایتی که از تولیدکنندگان نوشت افزار می‌شود استقبال خوبی از کالاهای ایرانی می‌شود و در این زمینه اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است.

گفتنی است؛ نمایشگاه نوشت افزار از امروز دوم شهریور ماه به مدت ۱۰ روز در بوستان گفتگو بر پا می‌شود.

کد خبر: ۲۳۹٬۱۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha