۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۵
آخرین گزارش ‌وزارت اقتصاد درباره وضعیت همکاری دستگاه‌ها با سامانه صدور مجوز کسب و کار
عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس مطرح کرد

آخرین گزارش ‌وزارت اقتصاد درباره وضعیت همکاری دستگاه‌ها با سامانه صدور مجوز کسب و کار

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس در توئیتی به جلسه کمیسیون متبوعش با وزیر اقتصاد درباره وضعیت همکاری دستگاه‌ها با سامانه صدور مجوزهای کسب و کار، اشاره کرد.

به گزارش بازار، علی خضریان عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل نود و نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس یازدهم، در توئیتی نوشت: ‌در نشست ‌کمیسیون اصل نود با جناب سیداحسان خاندوزی آخرین گزارش ‌وزارت اقتصاد پیرامون وضعیت نحوه همکاری دستگاه‌ها با سامانه صدور مجوزهای کسب و کار و مجوزهای صادر شده، پیوستن کلیه دستگاه‌ها به حساب واحد خزانه و سامانه اطلاعات یکپارچه شرکت‌های دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی بررسی شد.

‌براساس قانون مطالبه هزینه، شرط و مدرک اضافه برای صدور مجوز توسط صادرکنندگان و نیز صدور مجوز خارج از درگاه صدور مجوزها جرم است و مشمول مجازات است و با عنایت به اینکه جرائم مندرج در قانون از جمله جرائم غیرقابل گذشت است، ۱۱ اتحادیه صنفی متخلف به دادسرای عمومی انقلاب معرفی شده‌اند.

‌پیرامون اجرای بند «هـ» تبصره ۱۹ قانون بودجه مبنی بر اینکه کلیه دستگاه‌های اجرایی موظف به مسدود نمودن حساب‌های فرعی خود در بانک‌های خصوصی و دولتی و افتتاح حساب در بانک مرکزی هستند، همچنان تعدادی از حساب‌های متعلق به دانشگاه‌های علوم پزشکی و غیرپزشکی و وزارت نفت منتقل نشده است.

‌بررسی آخرین وضعیت ثبت و به روزرسانی اطلاعات اشخاص حقوقی مشمول در سامانه یکپارچه اطلاعات شرکت‌های دولتی و نهادهای عمومی نشان می‌دهد علی‌رغم تأکید قانون، هنوز ۴ دستگاه دولتی، ۱۹ موسسه و نهاد عمومی غیردولتی و ۴۵ فدراسیون ورزشی و اکثر شهرداری‌ها از اجرای قانون استنکاف می‌ورزند.

کد خبر: ۲۳۹٬۰۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha