۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۸
لزوم توسعه متوازن سراسر استان کرمان/ اولویت های اقتصادی مشخص شد
معاون مدیریت و برنامه ریزی کرمان:

لزوم توسعه متوازن سراسر استان کرمان/ اولویت های اقتصادی مشخص شد

کرمان - محمدی سلیمانی، معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان بر لزوم تحقق توسعه متوازن در همه بخش های استان کرمان تاکید کرد.

مهرداد محمدی سلیمانی در گفت و گو با خبرنگار بازار از کرمان به عنوان پهناورترین استان کشور نام برد و اظهار کرد: کرمان با ۱۱.۵ درصد از مساحت ایران حدود ۴ درصد جمعیت کشور را در خود جای داده است.

وی با اشاره به اینکه کرمان در مباحث مختلفی از جمله صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری دارای مزیت های قابل توجهی است، افزود: این استان در حوزه حمل و نقل از ظرفیت های ویژه ای برخودار است.

محمدی سلیمانی عنوان کرد: مجموع این شرایط باعث شده که استان کرمان به لحاظ ساختار اقتصادی رتبه نهم کشور در زمینه تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص داده است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان با اشاره به اینکه این ظرفیت ها از دیرباز در این استان وجود داشته است، افزود: برنامه ریزی ها و مباحث توسعه ای استان کرمان در راستای استفاده بهینه از این ظرفیت ها و بالقوه کردن آنهاست.

وی در خصوص جهش تولید گفت: استان کرمان از ظرفیت های بسیار مناسبی در بخش معدن، صنعت، گردشگری و کشاورزی برخوردار است که این ظرفیت ها به تفکیک شهرستان ها در اسناد بالادستی استان از جمله سند آمایش مشخص شده است.

محمدی سلیمانی ادامه داد: بر این اساس مشخص شده که در هر کدام از شهرستان ها چه اقداماتی در اولویت قرار دارد و این مسائل مبنای پیشبرد مباحث توسعه ای استان قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه در گذشته نگاه به توسعه در استان کرمان به صورت بخشی بود، افزود: این نگاه باعث شد توجه به یک بخش بیشتر باشد و سایر بخش ها کمتر مورد توجه قرار بگیرند.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان با اشاره به اهمیت تحقق توسعه متوازن در همه بخش های استان کرمان اظهار کرد: جهش تولید فرصتی است که استان کرمان بتواند از این ظرفیت ها به طور کامل استفاده کند.

وی گفت: امسال در قالب ستاد اقتصاد مقاومتی و بر مبنای جهت گیری های برنامه های توسعه ای استان سعی شده که مباحث توسعه ای متناسب با این ظرفیت ها پیش رود.

کد خبر: ۲۳٬۹۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha