۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹
ظرفیت مرزهای کشور برای توسعه صادرات به طور دقیق بررسی می‌شود
معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه:

ظرفیت مرزهای کشور برای توسعه صادرات به طور دقیق بررسی می‌شود

ارومیه- معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه گفت: بررسی ظرفیت‌های ویژه هر یک از مرزهای کشور برای دستیابی به توسعه صادرات در دستور کار دولت قرار دارد.

به گزارش خبرنگار بازار، غلامرضا انصاری ظهر جمعه در بازدید از منطقه آزاد ماکو، با اشاره به ظرفیت های ویژه این منطقه گفت: مهم ترین وظیفه مناطق آزاد توسعه صادرات است که منطقه آزاد ماکو یکی از بزرگترین ظرفیت های صادراتی کشور محسوب می شود که می تواند برای برنامه ریزی های دولت در راستای توسعه تجارت خارجی نقش آفرین باشد.

وی با اشاره به برنامه ریزی ویژه دولت و به دنبال آن وزارت امور خارجه بر روی توسعه صادرات گفت: برای توسعه صادرات، ظرفیت مرزهای کشور به طور دقیق بررسی خواهد شد و علاوه بر آن یکی از سیاست های مهم وزارت امور خارجه نیز ایجاد تسهیلات مناسب برای حضور تجار و صادرکنندگان در بازارهای جهانی است.

انصاری با تاکید بر نقش ویژه آذربایجان غربی در تحقق توسعه صادراتی گفت: این استان به دلیل موقعیت ویژه جغرافیایی و از سوی دیگر نیروی انسانی و دیگر زیرساخت های اقتصادی، موقعیت ویژه ای برای توسعه صادرات دارا بوده و می تواند به یکی از دروازه های صادراتی کشور تبدیل شود.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه با تاکید ویژه بر صادرات گفت: جهش تولید هم اکنون به عنوان تنها راه نجات اقتصاد کشور مطرح بوده و لازمه آن نیز توسعه صادرات و تولید صادرات ‌محور است.

وی با تاکید بر ضرورت وجود تنوع در بازارهای صادراتی ایران گفت: تنها نمی توان به بازار داخل و یا بازار منطقه، اکتفا کرد بلکه امسال و سال آینده، برای تحقق جهش تولید و به دنبال آن جهش صادرات تعیین کننده خواهد بود و باید نسبت به یافتن بازارهای جدید صادراتی در طول این دو سال تلاش ویژه ای شود.

کد خبر: ۲۳٬۸۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha