۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳
امکانات سایت (OpenSea) چیست ؟

امکانات سایت (OpenSea) چیست ؟

سایت اوپن سی در واقع یکی از بازارهای اصلی برای داد و ستد توکن‌های غیر قابل تعویض بوده که به جزء جدایی‌ناپذیر از زیست‌بوم غیرمتمرکز بدل شده است.

امکانات سایت (Opensea) چیست؟

سایت اوپن سی در واقع یکی از بازارهای اصلی برای داد و ستد توکن‌های غیر قابل تعویض بوده که به جزء جدایی‌ناپذیر از زیست‌بوم غیرمتمرکز بدل شده است. NFT ان اف تی نیز نوعی توکن برای ثابت کردن مالکیت دارایی‌های دیجیتال است که از دیرباز در بازارگاه اوپن سی خرید و فروش می‌شد. از آن جهت که اوپن سی یک پلتفرم مبتنی بر بلاک چین و غیرمتمرکز است، به برخی شبکه‌های هوشمند پشتیبانی شده نظیر اتریوم و پالیگان متصل بوده و همواره خرید و فروش ان اف تی‌ها را بین کاربران تسهیل می‌کند. در ادامه مقاله جهت معرفی بیشتر، همچنین بررسی امکانات سایت Opensea با ما همراه باشید.

اوپن سی چگونه کار می‌کند؟

این پلتفرم از قراردادی هوشمند پشتیبانی می‌کند. قرارداد هوشمند برنامه‌ای است که ضمن اطمینان از خودکار بودن تراکنش‌ها، به کاربران اجازه تعامل مستقیم را می‌دهد. کاربران در این پلتفرم خرید و فروش ان اف تی را آغاز کرده، بدون‌ اینکه تراکنش‌ها روی خود بلاک چین انتخابی دخالتی داشته باشند و تعامل بین کاربران تنها از طریق اسمارت کانترکت شبکه مورد نظر انجام می‌گیرد.

ویژگی‌ها و امکانات پلتفرم اوپن سی

عمده‌ترین کاری که در سایت Opensea اتفاق می‌افتد، معامله و خرید و فروش NFT است. با این حال از این سایت می‌توان برای کسب اطلاعات درباره پروژه‌های مختلف نیز استفاده کرد.

ساخت و ایجاد کالکشن NFT در اوپن سی

توکن‌های غیر مثلثی امکان نمایندگی در بلاک چین را دارند. پلتفرم اوپن سی، این قلمرو وسیع را به گروه‌های کاربردی و مفید محدود ساخته است که باعث ساخت NFTهای محبوب شده است. شما می‌توانید در این پلتفرم هرچیزی از موسیقی، اسامی دامین، هنر، کارت‌های تریدینگ و دارایی‌های ورزشی را انتخاب کنید.

بازارهای توکن غیر مثلثی برای مصرف‌کنندگان و توسعه‌دهندگان

از آنجایی که اوپن سی بزرگ‌ترین سهم را در دنیای فروش NFTها دارد، تبدیل به یک گزینه بالفعل و ابزار ضروری برای توسعه‌کنندگان شده است. توسعه‌دهندگان به جهات مختلف، مثلا فروش آیتم‌های درون بازی، تأمین سرمایه جمعی پروژه‌ها و ساخت ایردراپ، می‌توانند اقدام به ساخت مارکت‌پلیس‌های شخصی‌سازی شده کنند.

پشتیبانی از شبکه‌های مختلف مانند اتریوم و پالیگان

اتریوم محبوب‌ترین بلاک‌چین در میان توکن‌های غیرمثلثی است. با وجود اینکه تجربه فعالیت در آن خالی از دردسر نیست؛ ولی هنرمندان، کالکتورها و توسعه‌دهندگان باعث افزایش میزان خرید اتریوم شده‌اند. این بلاک چین مقیاس‌پذیری پایینی دارد و همچنین یکی از ضعف‌های فعلی اتریوم، کارمزد بالای گس اتریوم بوده که بسیار گران است.

در این میان یکپارچگی سایت Opensea با پالیگان و ارز متیک با استقبال خوبی مواجه شده که معاملات توکن‌ها مانند ان اف تی‌ها را سریع‌تر و ارزان‌تر کرده است. در حال حاضر تغییر شبکه بین پالیگان و اتریوم در اپن سی به راحتی و توسط یک کلیک انجام می‌شود.

کارمزد کم نسبت به پلتفرم‌های مشابه

یکی از ویژگی‌های برجسته اوپن سی، امکان پرداخت ارز به صورت ارز فیات است که باعث می‌شود آن دسته از کاربرانی که به خرید و فروش NFT علاقمند هستند؛ اما هنوز اعتماد لازم را به کریپتو ندارند، به راحتی اثر مورد نظر خود را خریداری کنند.

امکانات سایت (OpenSea) چیست ؟

جامعه کاربری فعال

این پلتفرم در حال حاضر بزرگ‌ترین بازار NFT محسوب شده و دارای ۱.۲۶ میلیون کاربر، ۲ میلیون مجموعه و بیش از ۸۰ میلیون توکن NFT است. دو مجموعه کریپتوپانک و Bored، از پرفروش‌ترین مجموعه NFT اوپن سی هستند که از جوامع کاربری ارز دیجیتال نیز فراتر رفته‌اند. لازم به ذکر است که در سال گذشته این مجموعه به دنیای موسیقی پاپ راه یافته و سبب جذب صدها هزار کاربر جدید به سمت خود شده است.

اپیلیکیشن موبایل اوپن سی

در سپتامبر ۲۰۲۱ اولین نسخه خود را برای اندروید و ios منتشر کرد. این اپلیکیشن فضایی مانند فضای گالری داشته که کاربران می‌توانند به راحتی آثار هنری موردنظر خود را پیدا کنند و آن‌ها را به اشتراک بگذارند. شما نیز به راحتی می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن Opensea مجموعه NFT خود را مدیریت کنید.

از این برنامه برای جستجوی NFTها استفاده می‌شود، با این تفاوت که هنوز قابلیت برخی اقدامات مانند انجام تراکنش در این اپلیکیشن وجود ندارد.

ساخت NFT جدید به صورت رایگان و بدون کارمزد

با رشد دنیای NFT، کاربران بیشتری به فضای ارز دیجیتال وارد شدند. فرایند ضرب کردن دارایی‌ها با سختی و مشکلاتی روبه‌رو است؛ به طوری که برای انجام آن باید مراحلی طی شود و این مراحل سخت و طاقت‌فرسا هستند. کارمزد ضرب NFT بین ۵۰ تا ۱۰۰ دلار بوده که با شلوغ‌تر شدن شبکه اتریوم، این کارمزد نیز افزایش می‌یابد.

اما ساخت NFT در اوپن سی بسیار راحت‌تر بوده و می‌توان با استفاده از این پلتفرم، NFT مدنظر خود را ضرب کنید و بدون دارا بودن دانش بلاک چین، مجموعه NFT خود را به اشتراک بگذارید. برخلاف بسیاری از بازارهای دیگر، ساخت NFT در این پلتفرم کاملا رایگان است.

این پلتفرم در سال ۲۰۲۱ با معرفی یک برنامه بدون کارمزد، فرایند ضرب NFT را آسان و رایگان کرد. هنرمندان می‌توانند با استفاده از ابزار مدیریت NFT‌، توکن‌های مثلثی خود را بدون هیچگونه هزینه و کارمزدی بسازند.

امکانات سایت (OpenSea) چیست ؟

تیم توسعه‌دهنده قوی

توسعه‌دهندگان از زمان راه‌اندازی این پلتفرم تا کنون از شهرت و اعتبار بالایی برخوردار بوده و بیوگرافی آن‌ها تقریبا شناخته شده است که برای مشاهده سوابق آن‌ها می‌توانید از لینکدین اقدام کنید. افراد جدیدی که به اوپن سی اضافه می‌شوند نیز، شرایط مشابهی دارند. همچنین شتاب‌دهنده استارت‌آپ وای کامبینیتر از این پلتفرم حمایت می‌کند که سبب برتری آن در دنیای ارز دیجیتال شده است.

برخی از مزایای دیگر این پلتفرم بی‌نظیر عبارت‌اند از:

  • ورود امن

  • حراج‌های مختلف

  • امنیت بالای صرافی

  • حمایت کمپانی‌های بزرگ از آن

  • پشتیبانی از انواع دارایی

اوپن سی

اوپن سی، تجربه‌ای هیجان‌انگیز

Opensea یقینا از جمله محبوب‌ترین توکن‌های حال حاضر است که از قرار معلوم قرار است مدت‌ها در این جایگاه باقی بماند. این پلتفرم علاوه بر میزبانی و لیست کردن مشهورترین مجموعه‌های NFT، معاملات را برای کاربران ساده‌تر و آسان‌تر کرده است؛ به همین دلیل حتی کاربرانی که تجربه کافی در دنیای ارز دیجیتال ندارند، از طریق آن می‌توانند به راحتی به جامعه در حال رشد NFT پیوسته و بدون شک به رشد خود ادامه دهند.

در این مقاله سعی بر آن بود که به بررسی امکانات، نحوه کار، ویژگی‌ها و مزایای سایت اوپن سی پرداخته شود و اطلاعات مفیدی را در این باره در اختیار کاربران قرار دهیم تا در مواقع نیاز از آن‌ها بهره بگیرند.

کد خبر: ۲۳۸٬۹۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha