۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۱
تحقق طرح جهش مسکن در گرو تعامل با بخش خصوصی است
نماینده مردم غرب گلستان:

تحقق طرح جهش مسکن در گرو تعامل با بخش خصوصی است

بندرترکمن- ایری، نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی گفت: تحقق طرح جهش مسکن در گرو تعامل با بخش خصوصی است و چاره ای جز این وجود ندارد.

عبدلجلال ایری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: تامین دو میلیون عرصه برای مسکن در کل کشور انجام شده اما برای استان های شمالی مخصوصا استان گلستان این مساله محقق نشده است.

نماینده غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی افزود: برای اجرای طرح تامین مسکن ملی می توانستیم با برقراری بخش خصوصی و دولتی این خلع تامین سرمایه را انجام دهیم.

وی گفت: اگر تعامل مثبت بین بخش خصوصی و دولت فراهم شود می توانیم به اجرای طرح جهش مسکن امیدوار بود.

وی متذکر شد: اعتقاد دولت و مجلس است که بدون تعامل بخش خصوص نمی تواند تامین مسکن داشته باشد چرا که در مدت دو سال گذشته دولت هر مسیری که به تامین مسکن می رسید امتحان کرده است.

ایری عدم الزام بانک ها برای پرداخت تسهیلات مسکن را یکی از نقاط ضعف در اجرای طرح مسکن ملی برشمرد و گفت: عامل اصلی عدم اجرای طرح جهش مسکن بانک ها هستند و کمی بانک مسکن در این زمینه همکاری داشته و باقی بانک ها موفق نبودند.

وی گفت: تنها مسیر عملیاتی باقی مانده برای تامین مسکن مشارکت بخش خصوص است، چرا که بخش های خصوصی برای اجرای این طرح نیاز به وام ندارند اما نیازمند قیمت گذاری مناسب دارد و از آنجایی که توافق قیمت بین بخش خصوصی و دولتی نیست، تعامل بین این دو بخش محقق نخواهد شد.

کد خبر: ۲۳۸٬۹۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha