۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۶
اصلاح ساختار شالیکوبی‌ها افزایش ۳۰ درصدی تولید برنج را در پی خواهد داشت
رئیس انجمن برنج کشور:

اصلاح ساختار شالیکوبی‌ها افزایش ۳۰ درصدی تولید برنج را در پی خواهد داشت

ساری - رئیس انجمن برنج کشور با بیان اینکه ساختار شالیکوبی‌ها قدیمی و نیازمند نوسازی است، گفت: اصلاح ساختار از سوی دولت و کارخانه داران باعث افزایش ۳۰ درصدی تولید برنج خواهد شد.

جمیل علیزاده شایق در گفتگو با خبرنگار بازار در زمینه نوسازی شالیکوبی های شمال اظهار داشت: در سال ۸۸ وزارت جهاد کشاورزی طرح اصلاح ساختار شالیکوبی ها را تهیه و آغاز کرد اما این طرح استقبال چندانی از سوی کارخانه داران نشد.

وی افزود: شالیکوبی داران ترجیح دادند با همان ساختارهای سنتی و قدیمی کار کنند درحالی که کشاورز با مشقت فراوان برنج تولید می کند و متاسفانه این تولیدات در ساختار خراب شالیکوبی ها، خرد و ضایع می شود.

رئیس انجمن برنج کشور ادامه داد: اگر واقعا ساختار شالیکوبی ها اصلاح شود، حداقل ۲۵ تا ۳۰ درصد به میزان تولید برنج در کشور افزوده می شود و باید در این سمت گام برداریم.

علیزاده شایق با اظهار اینکه اصلاح ساختار شالیکوبی ها از سوی دولت نیز جدی گرفته نشده است، یادآور شد: دولت نسبت به واردات دستگاه ها و تجهیزات برای اصلاح ساختار شالیکوبی ها اقدام نکرده و در نتیجه سیستم شالیکوبی ها همچنان قدیمی و سنتی باقی مانده است.

وی با بیان اینکه برای اصلاح ساختار شالیکوبی ها بیشتر از سوی دولت مشکل وجود دارد، گفت: هرچند کارخانه داران نیز از طرح اصلاح نوسازی ساختار به بهانه عدم حمایت دولت استقبال نکرده اند.

رئیس انجمن برنج کشور یادآور شد: قرار بود اتحادیه ها برای خارج کردن کارخانه های قدیمی از مدار تولید اقدام کنند که متاسفانه با مخالفت مالکان شالیکوبی ها مواجه شدند.

سالانه دو میلیون و ۴۰۰ هزار تن برنج در کشور تولید می شود که یک میلیون و ۵۰ هزار تن آن مربوط به مازندران است.

کد خبر: ۲٬۳۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha