۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۴
آغاز خدمت رسانی ستاد اجرایی فرمان امام به زوار اربعین؛ راه اندازی ۲بیمارستان سیار و مجهز به اتاق عمل
سرپرست ستاد اجرایی حضرت امام (ره) مطرح کرد

آغاز خدمت رسانی ستاد اجرایی فرمان امام به زوار اربعین؛ راه اندازی ۲بیمارستان سیار و مجهز به اتاق عمل

نوروزی سرپرست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به بازار گفت: از ابتدای ماه صفر کاروان خدمات ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به زائران اربعین با نام پویش احسان الحسین کار خود را آغاز کرده است.  

بازار؛ گروه ایران: به همت بنیاد احسان، کاروان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برای خدمت رسانی به زوار اربعین از ابتدای ماه صفر آغاز به کار کرده و در حال حاضر نیز در حال راه اندازی بزرگترین و مجهزترین بیمارستان سیار غرب آسیا جهت استقرار در مسیر نجف به کربلا است.

در رابطه با خدماتی که ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با بازوی خدمت رسان خود یعنی بنیاد احسان قصد دارد ارائه دهد عارف نوروزی سرپرست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به بازار گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در پویش احسان الحسین اقدامات نسبتا گسترده ای را در جهت خدمت رسانی به زائران عزیز انجام داده که از مهمترین آن ها می توان به استقرار بیمارستان در خروجی مهران و استقرار بیمارستان در عمود ۹۸۹ بین نجف و کربلا اشاره کرد؛ بیمارستانی که به عنوان بزرگترین بیمارستان صحرایی در کشور و منطقه معرفی خواهد شد.

وی با اشاره به تجهیزات کامل این بیمارستان برای خدمت رسانی به زوار در مسیر اربعین افزود: امکانات دارویی، درمانی و خدمات پزشکی این بیمارستان با بهره مندی از حضور پزشکان جهادی، پرستاران جهادی و امدادگران بخش درمانی به قدری کامل است که حتی می توان برخی از عمل های جراحی را هم در صورت نیاز در آن انجام داد.

احداث پنج کارخانه تولید یخ

نوروزی با اشاره به خدمات که ستاد اجرایی در حوزه تامین ملزومات زوار اربعین در این مسیر فراهم کرده است بیان داشت: از جهت تامین آب خنک و یخ، حدود چهار کارخانه چهار تنی و یک کارخانه ۱۰ تنی تولید یخ در مسیر اربعین مستقر شده و از مدت ها قبل نیز برنامه تولید یخ ها آغاز شده است.

حدود سه کیلومتر کمربندی اتوبان ایجاد شده تا امکان تردد برای مردم از مسیر کاملا راحت و سهل فراهم شود

سرپرست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با اشاره به اینکه یخ های تولید شده در سردخانه ها نگهداری می شوند تا در روزهای تراکم حضور زائران مورد استفاده قرار گیرند در خصوص سایر خدماتی که به زوار ارائه می شود افزود: به غیر از مواردی که گفته شد در راستای فراهم آوردن امکانات تامین غذای زائران، روزانه ۲۰ الی ۳۰ هزار نان توسط نانوایی های سیاری که در مسیر آماده شده اند پخت می شود. همچنین در حوزه غذا نیز، غذاهای کنسروی در اختیار مواکب قرار می دهیم تا امکان پذیرایی از مردم به طور کامل فراهم شود.

وی ادامه داد: در خسروی نیز به خاطر اینکه در زندگی عادی مردم اختلالی ایجاد نشود، حدود سه کیلومتر کمربندی اتوبان مانند ایجاد شده و شکر خدا امکان تردد برای مردم از مسیر کاملا راحت و سهل فراهم شده است.

۱۵ هزار زائر اولی اعزام می شوند

سرپرست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با اشاره به اینکه برای رفاه حال بیشتر زوار به کمبودهای سنوات گذشته رسیدگی شده و بخشی از آن ها توسط ستاد اجرایی در مراسم اربعین امسال مرتفع شده گفت: موضوع کمبود سرویس های بهداشتی در سنوات گذشته یکی از چالش های پیش روی زوار بود که آن را مورد توجه قرار دادیم و امسال سرویس های بهداشتی سیار و ثابت را در تمام مسیرها و خروجی ها و به ویژه در داخل کشور فراهم کردیم.

۱۵ هزار زائر اولی نیز از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به پیاده ‌روی اربعین در قالب پویش «سفیر احسان» ساماندهی و اعزام شده اند

نوروزی افزود: تمامی این امکانات و خدمت رسانی ها از اول ماه صفر تا وقتی که زائران از خاک عراق خارج می شود ادامه دارد. اما در بحث استقرار زائران با توجه به اینکه نیاز خاصی وجود نداشت و بیشتر این مساله را مواکب بر عهده دارند ما نیز در مجموعه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به آن ورود نکردیم و فقط تمرکزمان را بر روی رفع خلاهای موجود همچون حوزه های بهداشتی، درمانی و دریافت خدمات پزشکی گذاشتیم که در آن بخش ها امکانات محدود بود.

گفتنی است ۱۵ هزار زائر اولی نیز از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به پیاده ‌روی اربعین در قالب پویش «سفیر احسان» ساماندهی و اعزام شده اند.

کد خبر: ۲۳۸٬۸۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha