۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۱
بریکس باید به پیمانی تجاری برای استفاده اکثریت جهان تبدیل شود| غرب عامل بی ثباتی بازار است
پوتین:

بریکس باید به پیمانی تجاری برای استفاده اکثریت جهان تبدیل شود| غرب عامل بی ثباتی بازار است

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه طی سخنانی در جریان برگزاری نشست سران کشورهای عضو پیمان بریکس تاکید کرد که این پیمان باید به یک بلوک تجاری برای استفاده «اکثریت جهانی» شود.

به گزارش خبرنگار بازار؛ ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه طی سخنانی در نشست سران کشورهای عضو پیمان بریکس تاکید کرد که این پیمان باید به یک بلوک تجاری برای استفاده «اکثریت جهانی» شود.

پوتین همچنین در ادامه سخنرانی خود که به صورت ویدئو کنفرانس پخش می شد، غرب را مقصر اصلی بی ثباتی ایجاد شده در بازارهای جهانی دانسته و تاکید کرد: ما بر اساس اصول برابری، حمایت متقابل و احترام به منافع جمعی با یکدیگر همکاری خواهیم کرد... و این اصل اتحادهای استراتژیک ما در آینده خواهد بود؛ اتحادهایی که نیارهای بخش عمده جامعه جهانی یا همان اکثریت را برآورده خواهد کرد .

لازم به ذکر است، کشورهای عضو پیمان بریکس در حال حاضر، ۴۰ درصد از جمعیت جهان و ۲۵ درصد از تولید ناخالص جهانی را در اختیار دارند و این در حالیست که کشورهای متعدد دیگری همچون ایران و عربستان سعودی نیز درخواست عضویت در این پیمان را داده اند و تهران هم اکنون عضو ناظر آن محسوب می شود.

علیرغم همگرایی ایجاد شده میان اعضای بریکس طی دو سال گذشته، هنوز مواردی کلی و مهم همچون موضوع ارتباط تجاری با غرب، تعیین ارز واحد مبادلاتی میان اعضا و .... در زمره مهمترین موانع موجود بر سر راه همکاری های تجاری میان اعضا محسوب می شوند.

کد خبر: ۲۳۸٬۸۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha