۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۱
۵۰۰ میلیون لیتر بنزین در استان سمنان مصرف شد | شرایط استفاده از کارت سوخت جایگاه‌ها
مدیر شرکت ملی نفت منطقه شاهرود: 

۵۰۰ میلیون لیتر بنزین در استان سمنان مصرف شد | شرایط استفاده از کارت سوخت جایگاه‌ها

شاهرود- مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه شاهرود گفت: طی یک سال گذشته ۵۰۰ میلیون لیتر بنزین و ۶۱۰ میلیون لیتر گازوئیل در استان سمنان مصرف شده است. 

به گزارش خبرنگار بازار، حسین عبدلی بعدازظهر سه شنبه در نشست خبری با حضور رسانه ها به میزبانی شرکت ملی نفت منطقه شاهرود ضمن اشاره به میزان مصرف سوخت در استان سمنان بیان کرد: سال گذشته شاهد مصرف ۵۰۰ میلیون لیتر بنزین در این استان بودیم.

وی از مصرف ۶۱۰ میلیون لیتر گازوئیل در استان سمنان طی سال گذشته خبر داد و افزود: از ابتدای سال جاری ۱۶۴ میلیون لیتر بنزین و ۲۰۵ میلیون لیتر گازوئیل در استان مصرف شده است.

افزایش مصرف بنزین و گازوئیل

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه شاهرود با بیان اینکه قرارگیری استان سمنان در کریدور اصلی شمالشرق کشور و بین تهران و مشهد و میزبانی میلیون ها زائر رضوی در مصرف بنزین و سوخت تاثیر گذار است، گفت: شاهد افزایش مصرف سوخت در استان نسبت به سال های قبل هستیم.

عبدلی با بیان اینکه ۸۵ جایگاه سوخت در استان سمنان مشغل به خدمت رسانی به مردم است، ابراز کرد: طی هفته دولت سال جاری سه جایگاه سوخت در مومن آباد و میامی افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه نرم جایگاه‌های بنزین در کشور یک جایگاه به ازای هر ۱۰ هزار نفر است، گفت: سرانه جایگاه‌های سوخت در استان سمنان بیشتر از میانگین کشوری است و این نشان می دهد که مردم این استان به لحاظ تامین سوخت مورد نیاز خودروهایشان با مشکل روبرو نیستند.

تردد در کریدورهای اصلی

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه شاهرود با بیان اینکه در کریدور اصلی تهران - مشهد و در استان سمنان ۳۳ جایگاه سوخت فعال است، گفت: بیشترین میزان جایگاه های سوخت بین راهی استان در این کریدور استقرار دارد.

عبدلی با بیان اینکه ۲۲ جایگاه در محور تهران به مشهد و ۱۱ جایگاه در محور مشهد به تهران به مسافران و زائران رضوی خدمت رسانی می کند، ابراز کرد: طبق آمارهایی که راهداری از شمارندگان میزان تردد ارائه کرده، عبور خودروها در مسیر رفت به سمت مشهد از مسیر برگشت بیشتر است.

وی همچنین با اشاره به شرایط کارت های سوخت در جایگاه های استان سمنان افزود: طبق دستورالعمل شرکت ملی نفت تا پایان شهریورماه سال جاری باید ۹۰ درصد از سوختگیری‌های بنزین با کارت شخصی رانندگان انجام شود.

رعایت فاصله زمانی ۴ساعته برای سوخت گیری مجدد

مدیر شرکت نفت منطقه شاهرود درباره کلیات و نحوه سوخت گیری در جایگاه های استان سمنان با کارت های سوخت، بیان کرد: سقف سوختگیری بنزین آزاد طی دو مرحله روزانه ۶۰ لیتر تعیین شده و طبق دستورالعمل جدید سوختگیری هر مرحله از طریق کارت شخصی باید با رعایت فاصله زمانی چهار ساعت انجام شود.

عبدلی با بیان اینکه اگر کسی بازهم نیاز به سوخت داشت می تواند از لایه دوم سهمیه بنزین خود بهره بگیرد، تاکید کرد: رانندگان می‌توانند از لایه دوم کارت سوخت شخصی خود ماهانه ۱۵۰ لیتر سوخت آزاد با نرخ ۳۰ هزار ریال استفاده کنند.

وی درباره الزام همراه داشتن کارت سوخت و همچنین کارت‌های آزاد در جایگاه‌های سوخت سراسر استان سمنان گفت: مردم برای سوخت‌گیری از کارت سوخت شخصی خود استفاده کنند، اما برای شرایط اضطراری کارت جایگاه‌داران نیز موجود است.

کد خبر: ۲۳۸٬۸۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha