۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸
سیستم پایش لحظه‌ای خروجی دودکش‌های پتروشیمی خارگ افتتاح شد
به منظور بررسی کیفیت گاز خروجی؛

سیستم پایش لحظه‌ای خروجی دودکش‌های پتروشیمی خارگ افتتاح شد

بوشهر- امیرشقاقی، مدیرعامل پتروشیمی خارگ گفت: دستگاه پایش لحظه‌ای کیفیت گاز خروجی دودکش‌های این مجتمع در سرویس قرار گرفت.

غلامرضا امیرشقاقی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: با حضور مسئولان سازمان محیط زیست، دستگاه پایش لحظه ای کیفیت گاز خروجی دودکش های مجتمع پتروشیمی خارگ صبح جمعه در سرویس قرار گرفت.

وی اضافه کرد: شرکت پتروشیمی خارگ در راستای اجرای تعهدات محیط زیستی مربوط به صنایع کشور از سال ۱۳۹۴ اقدام به راه اندازی سامانه پایش لحظه ای در خروجی های پساب خود به محیط زیست کرد و بعد از اجرای این پروژه بلافاصله اجرای پروژه پایش لحظه ای دودکش ها درمجتمع پتروشیمی خارگ در دستور کار قرار گرفت.

مدیرعامل پتروشیمی خارگ افزود: با وجود موانع متعدد در اجرای این طرح از جمله وجود تحریم های شدید اقتصادی حاکم، سر انجام بعد از گذشت نزدیک به پنج سال این طرح که با مشارکت واحد خدمات فنی، اداره HSE، تعمیرات و بهره برداری مجتمع در دست اجرا بود با افتخار در هفته محیط زیست در حضور مسئولان ارشد اداره کل محیط زیست استان بوشهر و مدیران شرکت پتروشیمی خارگ راه اندازی شد.

امیرشقاقی گفت: در مجتمع پتروشیمی خارگ ۱۱ نقطه که دارای پتانسیل نشر آلاینده های اتمسفری است توسط سازمان محیط زیست شناسایی شده و بطور مرتب توسط آزمایشگاه معتمد محیط زیست استان بوشهر مورد پایش قرار می‌گیرد که با اجرای این پروژه  گازهای خروجی از دودکش بویلرهای کارخانه متانول با آخرین متد و استاندارد های آنالایز لحظه ای روز دنیا مورد مونیتورینگ قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: پتروشیمی خارگ گازهای فلر شونده منطقه خارگ را تبدیل به گاز شیرین می‌کند و سوخت بویلرها و توربین‌های گازی خود را از همین گاز شیرین شده تامین می‌کنند و طراحی برنرهای این تجهیزات به نحوی است که پارامترهای آلاینده در خروجی آن‌ها در حداقل میزان ممکن است.

با اجرای این پروژه، پتروشیمی خارگ اولین شرکتی در سطح جزایر ایران است که سیستم پایش لحظه‌ای را به طور کامل در مجموعه خود مستقر کرده است که این مهم با توجه به اهمیت جایگاه محیط زیستی جزیره زیبای خارگ بسیار حائز اهمیت است.

کد خبر: ۲۳٬۸۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha