۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۸
نشست سران بریکس با تمرکز بر توسعه آغاز شد
امروز در آفریقای جنوبی؛

نشست سران بریکس با تمرکز بر توسعه آغاز شد

ائتلاف بریکس متشکل از پنج اقتصاد نوظهور از روز سه شنبه در آفریقای جنوبی تشکیل شد و انتظار می‌رود این نشست بر گسترش این گروه تمرکز کند.

به گزارش بازار، این اتحاد در حال حاضر شامل برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی است و هدف آن تبدیل شدن به "بریکس پلاس" و جذب بسیاری از اعضای جدید است.

در این کنفرانس قرار است کشورهای عضو در مورد معیارهای پذیرش اعضای جدید به توافق برسند و این نشست تا روز پنجشنبه ادامه خواهد داشت.

انتظار می‌رود شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس جمهور برزیل، سیریل رامافوزا رئیس جمهور آفریقای جنوبی و نارندرا مودی، نخست وزیر هند شخصا در این اجلاس شرکت کنند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه توسط سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه، نمایندگی می‌شود، در حالی که قرار است خود پوتین نیز از طریق لینک ویدئویی در آن شرکت کند.

به گفته نالدی پاندور، وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی، هدف از گسترش این گروه «جستجوی جایگزین» برای توازن قدرت جهانی کنونی است.

کشورهای بریکس می‌گویند که مجموعاً ۴۲ درصد از جمعیت جهان، ۳۰ درصد از مساحت زمین و ۲۴ درصد از تولید اقتصادی جهان را تشکیل می‌دهند.

کد خبر: ۲۳۸٬۸۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha