۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱
پروژه ٢ هزار میلیارد تومانی فولاد شرق کاوه تا پایان سال افتتاح می‌شود
رئیس بنیاد مستضعفان:

پروژه ٢ هزار میلیارد تومانی فولاد شرق کاوه تا پایان سال افتتاح می‌شود

فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان گفت: پروژه بزرگ کنسانتره فولاد شرق کاوه در سنگان با سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی بنیاد مستضعفان، سید پرویز فتاح در حاشیه سفر به مشهد مقدس و در نشست خبری با رسانه های استان خراسان رضوی با ارائه آماری از اقدامات بنیاد مستضعفان در این استان، به کمک های بنیاد در ماه های اخیر و در خلال شیوع کرونا به اقشار آسیب یده و خانواده های کم تر برخوردار این استان اشاره و اظهار کرد: از زمان شیوع کرونا تا امروز بنیاد مستضعفان با توجه به درخواست مسئولان استان خراسان رضوی، ۳۰ میلیارد تومان به صورت نقدی و بلاعوض برای جبران خسارت های کرونا و کمک به اقشار آسیب دیده به این استان پرداخت کرده است.

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به جزئیات این کمک ها گفت: از میان این کمک ها، ۱۴ میلیارد تومان به مددجویان کمیته امداد استان خراسان رضوی و ۶ میلیارد تومان به مددجویان بهزیستی استان پرداخت شد و مبلغ ۵ میلیارد تومان نیز برای حاشیه نشینان شهر مشهد اختصاص یافت. همچنین ۵ میلیارد تومان نیز از طریق امنا و خیریه ها میان اقشار آسیب دیده خراسان رضوی توزیع شد.

وی خاطرنشان کرد: بعد از استان سیستان و بلوچستان، بیشترین کمک های نقدی و بلاعوض بنیاد مستضعفان به استان خراسان رضوی اختصاص یافته است.

به گفته فتاح، کمک های کرونایی بنیاد مستضعفان به اتمام نرسیده و با توجه به ادامه دار بودن تبعات اقتصادی شیوع کرونا در کشور و خراسان رضوی، کمک های بنیاد مستضعفان به اقشار آسیب دیده و ضعیف این استان ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به احداث مسکن برای خانواده های دارای ۲ معلول و بیشتر با مشارکت بنیاد مستضعفان افزود: بر اساس توافقات قبلی، ۱۱۵۰ واحد سهم خانواده های دارای ۲ معلول و بیشتر در استان خراسان رضوی است که نصف این واحدهای مسکونی در مناطق شهری و نیمی روستایی بوده است و تا امروز بیش از ۸۰۰ واحد از این تعداد، به خانواده های دارای ۲ معلول و بیشتر استان خراسان رضوی واگذار شده و بیش از ۳۰۰ واحد نیمه کاره تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به اینکه نیاز استان خراسان رضوی برای تحویل مسکن به تمام خانواده های پرمعلول بیش از این رقم است گفت: با توافق صورت گرفته با وزارت کار امیدواریم طی امسال و سال آینده به جایی برسیم که بتوانیم اعلام کنیم هیچ خانواده پرمعلولی در استان خراسان رضوی بدون مسکن نخواهد بود.

فتاح ادامه داد: علاوه بر این موارد در جلساتی که با مسئولان آستان قدس رضوی و کمیته امداد امام خمینی (ره) داشتیم، اعلام آمادگی کردیم تا برای احداث مسکن محرومان در استان خراسان رضوی و حاشیه شهر مشهد، مشارکت داشته باشیم.

رئیس بنیاد مستضعفان خاطرنشان کرد: نکته حائز اهمیت آن است که ما مستقیما هیچ ورودی به بحث حاشیه نشینی نمی کنیم و در هماهنگی با استانداری، شهرداری، آستان قدس و سایر دستگاه های مسئول اقدام می کنیم.

وی اضافه کرد: همچنین اعلام کردیم با توجه به رها شدن پروژه ساخت زائرسرا برای محرومان و مستضعفان، بنیاد مستضعفان آمادگی دارد در صورت تامین زمین و صدور مجوزهای لازم از سوی مسئولان این استان، زائرسراهایی را برای محرومان و مستضعفان سراسر کشور احداث کند و مدیریت این زائرسراها را پس از احداث به کمیته امداد امام خمینی (ره) واگذار کند تا این محل تبدیل به زائرسرایی برای مددجویان و محرومان تمام کشور شود.

رئیس بنیاد مستضعفان در ادامه این دیدار با اشاره به بخشی از اقدامات بنیاد مستضعفان برای توسعه مناطق مختلف استان خراسان رضوی گفت: بنیاد مستضعفان در این استان طرح هایی را در دست اجرا دارد که بزرگترین آن در منطقه سنگان قرار گرفته و بنیاد مستضعفان تا امروز بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان را در این پروژه که یک پروژه بزرگ است سرمایه گذاری کرده است و قرار است با تزریق ۵۰۰ میلیارد تومان دیگر طی امسال، سرمایه گذاری بنیاد در سنگان به ۲ هزار میلیارد تومان برسد.

وی افزود: علاوه بر این، بنیاد چندین طرح کشاورزی، دامداری و صنایع غذایی را در استان دارد و تلاش می کند تا با توسعه این طرح ها، در جهت فراهم کردن زیرساخت های اقتصادی این استان و همچنین ایجاد اشتغال پایدار در مناطق مختلف خراسان رضوی، نقش آفرینی کند.

فتاح در ادامه با تاکید بر موفق بودن الگوی بنیاد مستضعفان برای محرومیت زدایی از منطقه قلعه گنج و تلاش برای توسعه این الگو در نقاط محروم دیگر گفت: بنیاد مستضعفان با توجه به الگوی موفق قلعه گنج که مورد توجه رهبر انقلاب نیز قرار گرفت، در ۱۵ شهرستان محروم کشور در قالب طرح آبادانی و پیشرفت مستقر شده و قرار است طی یک ماه آینده با معرفی یک شهرستان محروم در استان خراسان رضوی، اجرای این الگو را در این استان نیز کلید بزند.

رئیس بنیاد مستضعفان همچنین درباره حضور شرکت های این بنیاد در استان خراسان رضوی در بازار سرمایه گفت: در حال حاضر یک شرکت کشاورزی بنیاد مستضعفان در این استان در بازار سرمایه است و یک شرکت دیگر بنیاد در این استان نیز به زودی در بورس عرضه می شود؛ پروژه سنگان نیز پس از بهره برداری طی سال آینده وارد بورس خواهد شد.

کد خبر: ۲۳٬۸۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha