۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۹
پوشش بیمه‌ای اصحاب هنر، فرهنگ و رسانه در برنامه هفتم توسعه
عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق برنامه هفتم اعلام کرد

پوشش بیمه‌ای اصحاب هنر، فرهنگ و رسانه در برنامه هفتم توسعه

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم گفت: این کمیسیون در نشست امروز مصوب کرد که وزارت فرهنگ به منظور حمایت از اصحاب فرهنگ و رسانه نسبت به پوشش بیمه‌ تامین اجتماعی اعم از خدمات درمانی و بازنشستگی اقدام کند.

به گزارش بازار، محمدرضا دشتی اردکانی در تشریح جلسه عصر امروز (سه‌شنبه ۳۱ مرداد ماه) کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه، گفت: کمیسیون در جلسه عصر امروز خود مواد ۷۴ و ۷۵ لایحه برنامه هفتم توسعه که به موضوع فرهنگ و رسانه اشاره داشت را مورد بررسی قرار داد.

عضو هیأت رییسه کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه، تاکید کرد: کمیسیون در راستای اهداف عملکردی ارتقای فرهنگ عمومی و رسانه موادی از لایحه را به تصویب رساند که عبارت است از: تولید سالانه ۲۰ فیلم فاخر تا پایان برنامه هفتم توسعه، رشد ۲۵ درصدی موسسات فرهنگی و هنری، رشد ۷ درصدی هنرجویان هنرستان‌ها در هر سال، رشد ۲۵ درصدی هنرجویان حوزه پویانمایی، ساخت حداقل ۷۳۰۰ ساعت تولید پویانمایی ویژه کودکان و نوجوانان، رشد ۶۰ درصدی تولید بازی‌های رایانه‌ای ویژه کودک و نوجوان تا پایان برنامه، تربیت حداقل ۲۰ هزار مربی سواد فضای مجازی و شکل‌گیری ۱۰ هزار مسجد پایگاه قرآنی تا پایان برنامه هفتم توسعه.

دشتی اردکانی افزود: همچنین کمیسیون مصوب کرد که تعداد حافظان قرآن ۱ تا ۳۰ جزء حداقل به ۱۰ میلیون نفر آن هم با ایجاد ۱۲۰۰ مدرسه رسمی حفظ قرآن دولتی و غیر دولتی، برسد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین کمیسیون به جهت تحول در نظام فرهنگی کشور، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر مجموعه فرهنگی را مکلف کرد تا در طول سال اول برنامه اصلاح رویه‌ها، رویکردها، روش‌ها، ماموریت‌ها، ساختارها، وظایف و تشکیلات دستگاه فرهنگی را در دستور کار خود قرار دهد. لذا مقرر شد دولت تا پایان سال اول برنامه هفتم، این تغییرات را در نهادهای ذی‌ربط به تصویب برساند.

عضو هیأت رییسه کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه افزود: همچنین کمیسیون مصوب کرد که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور حمایت از اصحاب هنر، فرهنگ و رسانه نسبت به پوشش بیمه‌ تامین اجتماعی اعم از خدمات درمانی و بازنشستگی با رعایت بند (ش) ماده ۲۹ این قانون اقدام کند.

دشتی اردکانی تاکید کرد: کمیسیون در ادامه نشست امروز مصوب کرد که فعالیت‌های مرکز توسعه فرهنگی و همچنین بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در وزارت ارشاد و در یک سازمان تجمیع شود. همچنین نمایندگان مصوب کردند که هزینه انشعاب و مصرف مجموعه های فرهنگی اعم از هنری، تئاتر و فیلم بر اساس نرخ تعرفه فرهنگی باشد.

کد خبر: ۲۳۸٬۷۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha