۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۸
مراودات اقتصادی و تجاری بنگلادش و ایران گسترش می‌یابد
سفیر بنگلادش در ایران:

مراودات اقتصادی و تجاری بنگلادش و ایران گسترش می‌یابد

سفیر بنگلادش در ایران گفت: همکاری‌های اقتصادی و تجاری بین ۲ کشور ایران و بنگلادش مطلوب بوده و تلاش می‌کنیم این همکاری‌ها بیش از پیش گسترش یابد.

به گزارش بازار، منجورول کریم خان چودری در نشست با فعالان اقتصادی استان اردبیل که در محل اتاق بازرگانی اردبیل برگزار شد، افزود: ظرفیت اقتصادی و صنعتی ۲ کشور بسیار بالا است و دو کشور با هم‌افزایی می‌توانند از این ظرفیت‌ها به طور مطلوب استفاده کنند.

وی اظهار کرد: خیلی از فعالان اقتصادی ایران و بنگلادش اطلاعات کافی از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های دو طرف در زمینه‌های مختلف ندارند و تلاش می‌کنیم این ظرفیت‌ها را به فعالان اقتصادی و تجاری ۲ کشور معرفی کنیم.

کریم خان چودری ادامه داد: بنگلادش و ایران قرابت‌های فرهنگی زیادی با یکدیگر دارند که مهم‌ترین آن اسلامی بودن و پایبندی به اعتقادات و ارزش‌های اسلامی است.

سفیر بنگلادش در ایران افزود: در گذشته معرفی اسلام در بنگلادش از طریق ایرانی‌ها انجام شده و حتی زبان رسمی بنگلادش در قدیم الایام زبان فارسی بود که ما به آن ارج می‌نهیم.

وی با بیان اینکه اردبیل به لحاظ کشاورزی، گردشگری و اقتصادی ظرفیت‌های بی‌نظیری دارد، گفت: در بازدیدی که از شهرک صنعتی اردبیل داشتیم واحدهای تولیدی بزرگی در این استان فعال است که محصولات با کیفیت، تولید و روانه بازار می‌کنند.

امکان افزایش تراز تجاری ایران و بنگلادش به ۱۰۰ میلیون دلار وجود دارد
حسین پیرموذن، رئیس خانه صنعت و معدن استان اردبیل هم در این نشست با بیان اینکه این استان خواهان توسعه روابط اقتصادی با کشور بنگلادش است، گفت: در بنگلادش این تصور وجود دارد که ظرفیت و قابلیت‌های ایران تنها معطوف به نفت و گاز است حال آنکه کشور ما در تمام زمینه‌ها به‌ویژه بخش کشاورزی و گردشگری پیشرو بوده و ضروری است که ما این توانمندی‌ها را به فعالان اقتصادی و تجاری بنگلادش معرفی کنیم.

وی افزود: در حال حاضر تراز تجاری ایران و بنگلادش پایین است و می‌توانیم با تعامل بیشتر تراز تجاری ۲ کشور را به بالای ۱۰۰ میلیون دلار برسانیم.

پیرموذن گفت:طی هفته‌های اخیر خواهرخواندگی اردبیل را با یکی از شهرهای چین امضا شد و در این نشست هم خواهرخواندگی اردبیل را با یکی از شهرهای بنگلادش امضا می‌کنیم.

وی اظهار کرد: فعالان اقتصادی و تجاری استان اردبیل خواهان همکاری و تعامل بیشتر با فعالان تجاری بنگلادش هستند و لازم است زمینه‌های لازم برای توسعه مراودات ۲ کشور فراهم شود.

کد خبر: ۲۳۸٬۷۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha