۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۵
صبا فولاد خلیج فارس پیشتاز در پیوند صنعت با دانشگاه‌ خواهد شد
مدیر برنامه‌ریزی صبا فولاد خلیج‌فارس:

صبا فولاد خلیج فارس پیشتاز در پیوند صنعت با دانشگاه‌ خواهد شد

مدیر برنامه‌ریزی و سیستم‌های شرکت صبا فولاد خلیج‌فارس گفت: صبا فولاد خلیج فارس پیشتاز در پیوند صنعت با دانشگاه‌ خواهد شد.

به گزارش بازار به نقل از شرکت صبا فولاد خلیج‌فارس، علی خوارزمی اظهار کرد: به عنوان اولین و مهمترین مأموریت واحد تلاش شد با همکاری سایر واحدهای شرکت و حمایت های مدیریت ارشد گام مهمی را در جهت استقرار و پیاده سازی سیستم‌های مدیریتی یکپارچه (IMS) که مشتمل بر استانداردهای ایزو ۹۰۰۱، ۱۴۰۰۱ ، ۴۵۰۰۱ و ۱۰۰۱۵ بود را برداریم.

خوارزمی افزود: البته این برنامه تقریباً از اواسط سال ۱۴۰۱ در شرکت شروع شد و در نهایت با تلاش های جمعی که صورت گرفت موفق شدیم در تیرماه امسال صلاحیت دریافت گواهینامه این استانداردها را از شرکت بین المللی SGS اخذ کنیم.

وی بیان کرد: البته هرچند دریافت گواهینامه این استانداردها کار مهم و دشواری بود، اما در جهت استقرار و اثربخشی بیشتر و بهتر این سیستم ها همچنان باید تلاش نمود و مسیری را که شروع کردیم را با قدرت پیش ببریم.

مدیر برنامه‌ریزی و سیستم‌های شرکت صبا فولاد خلیج‌فارس تصریح کرد: علاوه بر این موضوع، پیاده سازی نظام مدیریت استراتژیک هم از جمله اقدامات مهمی بود که در شرکت شکل گرفت و در همین چارچوب نقشه استراتژی شرکت، اهداف، برنامه‌ها و پروژه‌های استراتژیک و اولویت دار شرکت مشخص و به واحدها ابلاغ شد و طبیعتاً از این به بعد تمامی واحدها و بخش‌های سازمان تلاش خواهند کرد در چارچوب استراتژی های تعریف شده حرکت کنند و در جهت تحقق اهداف و برنامه های سازمان گام بردارند.

وی از جمله برنامه مهم دیگری که در دست اقدام است را نظام پیشنهادها عنوان کرد و گفت: در این زمینه هم سعی شد اصول، قواعد و فرایند آن طراحی و مجددا بازنگری شود و با برنامه ریزی که انجام گرفته و پس از اتمام دوره های آموزشی که هم اکنون در حال انجام است، این نظام هم در شرکت پیاده سازی خواهد شد.

خوارزمی تصریح کرد: البته در فاز اول ارائه پیشنهادها به صورت دستی و کاغذی خواهد بود و در فاز دوم و با تلاش همکاران بخش IT این فرایند را بصورت سیستمی در شرکت اجرا خواهیم کرد.

وی بیان کرد: اما حوزه مهم دیگری که در واحد برنامه ریزی و سیستم ها تعریف شده است، حوزه تحقیق و توسعه است که درصورت اجرای موفق برنامه ها و فعالیت های تعریف شده این بخش، می توانیم قدم بسیار مهمی در جهت مرتفع کرد مسائل و موضوعات مختلف، خصوصاً مشکلات لاینحل شرکت برداریم.

وی ادامه داد: خوشبختانه در این زمینه هم توانستیم پروانه فعالیت های تحقیق و توسعه را از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اخذ کنیم و در حال حاضر نیز بدنبال زمینه‌سازی و ایجاد بستر مناسب برای تعامل و همکاری شرکت با دانشگاه‌ها، مراکز دانش‌بنیان، استارتاپ‌ها و مراکز پژوهشی و تحقیقاتی هستیم.

مدیر برنامه‌ریزی و سیستم‌های شرکت صبا فولاد خلیج‌فارس گفت: مدتی است که به‌صورت رسمی تفاهم‌نامه ای‌ با دانشگاه هرمزگان در همین راستا منعقدشده و کار را با این دانشگاه آغاز کردیم.

وی تصریح کرد: برای برقراری ارتباط و تعامل با سایر دانشگاه‌های کشور، جهاد دانشگاهی، پارک های علم وفناوری نیز برنامه ریزی کرده ایم و در حال مذاکره ایم. قاعدتاً برای پیشبرد اهدافمان صرفاً به دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی درون استانی محدود نمی‌شویم و کل کشور را هدف‌گذاری کرده‌ایم.

خوارزمی یادآور شد: این نکته را هم باید اضافه کنم که در همین راستا به دنبال تحقق یک گام بلند و بهره گیری از تجربیات و دانش سایر شرکت‌های فولادی هم هستیم و امیدواریم بزودی و با ایجاد بستر مناسبی که در حال شکل دادن به آن هستیم بتوانیم از ظرفیت شرکت‌های فولادی معتبر هم استفاده کنیم.

وی گفت: با شکل گیری واحد تحقیق و توسعه، این موضوع یکی از اهداف اصلی‌مان بوده؛ تا با شناسایی بهتر نیاز ها، از ظرفیت دانشگاه‌ها و مراکز علمی برای مرتفع کردن موارد مورد نظر بهره ببریم.

مدیر برنامه‌ریزی و سیستم‌های شرکت صبا فولاد خلیج‌فارس خاطرنشان کرد: درواقع این تعامل و ارتباط علاوه بر این که به صنعت می تواند کمک زیادی کند، در جهت رشد و توسعه ظرفیت عملی و کاربردی دانشگاه ها و دانشجویان نیز بسیار موثر است و ما هم بعنوان بخش صنعت این تکلیف را بعهده خودمون می دانیم که در جهت رشد و ارتقا دانشگاه ها کمک کنیم.

کد خبر: ۲۳۸٬۷۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha