۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۸
امروز تلاش برای ساخت هواپیمای مسافربری به اعتبار توانمندی‌ صنایع دفاعی کشور است
رئیس جمهور:

امروز تلاش برای ساخت هواپیمای مسافربری به اعتبار توانمندی‌ صنایع دفاعی کشور است

رئیس جمهور بر ایجاد یک خط ارتباطی برای سرریز پیشرفت‌ها و دستاوردهای دفاعی به صنایع دیگر تأکید کرد.

به گزارش بازار، ابراهیم رئیسی در دیدار مدیران ارشد و نخبگان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به مناسبت روز صنعت دفاعی، کارها و دستاوردهای بزرگ، پیشرفته و به‌روز صنایع دفاعی در حوزه‌های نظامی و غیر نظامی را جلوه‌هایی از تولید قدرت برای دفاع از کشور و مایه اطمینان و آرامش مردم دانست.

رئیس جمهور، حضور نیروهای مسلح ایران در منطقه را برخلاف حضور ناامن‌ساز نیروهای بیگانه، امنیت‌آفرین و مایه اطمینان دانست و اظهار داشت: صنایع دفاعی کشور، پشتیبان نیروهای مسلح در تأمین و ارتقای امنیت، اقتدار و بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران هستند.

رئیسی در ادامه، با توجه به سرریز دستاوردهای فناورانه و پیشرفته صنایع دفاعی به دیگر بخش‌های صنعتی، تصریح کرد: امروز تلاش برای ساخت هواپیمای مسافربری به اعتبار پیشرفت‌ها و توانمندی‌های صنایع دفاعی کشور است.

رئیس جمهور با بیان اینکه صنایع دفاعی و هسته‌ای کشور با وجود سنگین‌ترین تحریم‌ها، بیشترین پیشرفت را داشته‌اند، انگیزه، همت و پشتکار را از عوامل اصلی این موفقیت و پیشرفت‌ها دانست و بر ایجاد یک خط ارتباطی برای سرریز پیشرفت‌ها و دستاوردهای دفاعی به صنایع دیگر تأکید کرد.

رئیسی، همچنین با تأکید بر جدیت در صیانت از این دستاوردهای بزرگ و مقابله با فتنه و نفوذ دشمن برای مختل کردن آن‌ها، نیروی انسانی متخصص کشور را از مهم‌ترین سرمایه‌های صنایع دفاعی دانست.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به دنبال تعامل با همه کشورهای جهان است و دست هر کسی که برای همکاری و دوستی به طرف ما دراز شود، به گرمی می‌فشاریم، اما نیروهای مسلح توانمند ما دستی که برای تعرض و تعدی به سوی ایران دراز شود، قطع خواهند کرد.

رئیسی، مردم متدین و حاضر در صحنه، آماده خطرپذیری و دلداده به حضرت اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام را مهم‌ترین مؤلفه قدرت جمهوری اسلامی ایران معرفی کرد و گفت: دنیا فهمیده است که مردم و نیروهای مسلح با بصیرت، مؤلفه‌های اصلی قدرت ما هستند.

رئیس جمهور در پایان سخنان خود، نمایشگاه آخرین دستاوردهای فناورانه وزارت دفاع را از نظر تنوع و سطح بالای دستاوردها، امیدوارکننده توصیف کرد و اظهار داشت: امروز قاطعانه می‌توانیم ایران را کشوری پیشرفته و فناور در دنیا معرفی کنیم که این مهم با همت دانشمندان جوان توانای ما و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌ دست آمده است.

کد خبر: ۲۳۸٬۷۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha