۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۱
اراضی تعاونی‌های مسکن منطقه سرخه حصار ارزش‌گذاری می‌شوند
رئیس کمیسیون عمران مجلس:

اراضی تعاونی‌های مسکن منطقه سرخه حصار ارزش‌گذاری می‌شوند

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: وزارتخانه‌های راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی مکلف شدند؛ اراضی منطقه سرخه حصار را براساس وضعیت کاربری آن‌ها در هنگام واگذاری، قیمت‌گذاری کنند.

به گزارش بازار، محمدرضا رضایی کوچی درباره نشست مشترک اعضای کمیسیون عمران مجلس با وزرای راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی پیرامون بررسی وضعیت اراضی معوض تعاونی‌های مسکن در شمال و شمال شرق کشور، گفت: سالیان گذشته تعداد بسیاری از اراضی در منطقه شمال و شمال شرق تهران توسط تعاونی‌های مسکن به اعضا واگذار شد اما به دلایلی مقرر شد؛ این زمین‌ها به منطقه حفاظت شده محیط زیست و یا فضای سبز عمومی تبدیل شوند و در جهت جبران، به مالکان زمین‌های مذکور، آپارتمان یا اراضی معوض داده شود که متاسفانه طی سال‌های طولانی این امر به تاخیر افتاده و مشکلات ساکنان و یا مالکان این اراضی حل نشده است.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در نشست روز گذشته با وزرای جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی و معاونان آن‌ها موضوع اراضی معوض، شرایط و نحوه واگذاری و میزان تناسب قیمت آن‌ها با زمین‌های مالکان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و سپس مقرر شد؛ این دو وزارتخانه مکانیزم و مدلی برای ارزش‌گذاری اراضی مشخص کرده و «متناسب با ارزش واقعی زمین‌ها»، زمین معوض به مالکان داده شود.

وی تاکید کرد: همچنین مقرر شد، مبنای قیمت کارشناسی، شرایط و نوع کاربری زمین‌ها اعم از داخل محدوده، خارج از محدوده یا کاربری مسکنی، تجاری و ... هنگام واگذاری باشد نه شرایط فعلی که تمامی اراضی در شرایط نامناسبی قرار گرفتند، بنابراین پس از قیمت گذاری با همکاری وزارت راه و جهاد کشاورزی اراضی معوض شناسایی و به مردم تحویل داده می‌شود.

بر اساس گزارش خانه ملت، مالکان اراضی منطقه شرق و شمال شرقی تهران(سرخه حصار) پس از گذشت قریب به ۴۰ سال باوجود در اختیار داشتن سند، به دلیل عدم تعیین تکلیف سازمان محیط زیست و تعاونی وزارت جهاد کشاورزی و مشخص نشدن زمین جایگزین مناسب کماکان بلاتکلیف هستند.

در همین راستا نمایندگان مردم در مجلس یازدهم از ابتدای دوره نمایندگی‌ خود نسبت به تعیین تکلیف این اراضی و رفع مشکلات مالکان آن‌ها احساس مسئولیت کرده و با تشکیل جلسات مداوم، این پرونده راکد را به جریان انداختن، به نحوی که با توجه به اهتمام و پیگیری‌های نمایندگان به ویژه اعضای کمیسیون اصل ۹۰، کمیسیون عمران مجلس، نمایندگان تهران و نگاه مثبت وزرای راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی امید می‌رود سرنوشت این اراضی به نقطه روشنی برسد و مشکل دیرینه مردم حل شود.

کد خبر: ۲۳۸٬۷۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha