۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴
ایراد جدی ریسک تاریخ مصرف تکنولوژی در رمزارزها
در گفتگو با کارشناس بازار سرمایه مطرح شد؛

ایراد جدی ریسک تاریخ مصرف تکنولوژی در رمزارزها

زینلی کارشناس بازارهای مالی گفت: پروژه‌های جدیدی که با اهداف و الگوریتم های جدید و نو خلق می‌شوند ممکن است در آینده دور یا نزدیک دچار ایراد فناوری شوند.

سمیه شوریابی؛ بازار: مهدی زینلی کارشناس و تحلیلگر بازارهای مالی در بررسی که در رابطه با ریسک های تکنولوژیکی داشت، تشریح کرد: ریسک تکنولوژیکی در پروژه های بلاکچینی یا ساده‌تر گفت در دنیای رمزارز یکی از عوامل پر خطر بشمار می‌رود، بلاکچین دنیای خیلی تازه‌ای نیست و در دهه‌های گذشته مورد استفاده قرار گرفته است، اما در حوزه رمزارز استفاده از بلاکچین عمری کمتر از ۱۵ سال دارد بنابراین پروژه‌های جدیدی که با اهداف و الگوریتم های جدید و نو خلق می‌شوند ممکن است در آینده دور یا نزدیک دچار اشکال تکنولوژیکی و یا در واقع اشکال فناوری شوند.

زینلی در ادامه با ذکر چند مثال اظهار داشت: به عنوان مثال پروژه لونا (LUNA) که یکی از پروژه‌های خوب در حوزه امور مالی غیر متمرکز بود به خاطر الگوریتمی بودن استیبل کوین خود در شبکه، دچار آسیب هایی در شبکه شد و کنترل شبکه از بین رفت، پس این عامل ریسک بزرگی به شمار می رود.

ایراد جدی ریسک تاریخ مصرف تکنولوژی در رمزارزها

وی همچنین افزود: مثال دیگری که می‌توان بیان کرد؛ اتریوم (DAO) می باشد که این پروژه نیز سر و صدای بسیاری ایجاد کرد و سرمایه‌گذاران بسیار زیادی را جذب نمود (سال ۲۰۱۶) که در همان سال های اول دچار حمله امنیتی قرار گرفت. (باگ امنیت در بلاکچین اتریوم موجب شد که این حمله صورت گیرد)
این کارشناس بازارهای مالی ابراز داشت: اتریوم کلاسیک الگوریتم و ساختار قدیمی اتریوم فعلی است که اجماع از طرف مشارکت کنندگان شبکه در هارد فورک صورت نگرفت و اتریوم ها به دو نیم تقسیم شدند، همچنین پروژه paycoin و نیز پروژه gems مثال های دیگری هستند که می‌توان نام برد و باید گفت ریسک تکنولوژیکی عامل بسیار مخربی در دنیای رمزارزها می باشد.
زینلی در نهایت خاطر نشان کرد: زمانیکه قصد سرمایه‌گذاری در پروژه های بلاکچینی یا غیر بلاکچینی را دارید، باید دانش تحلیل کردن تیم توسعه دهنده و جزئیات شبکه را نیز داشته باشید و باید با بالابردن آگاهی، ریسک خود را کنترل نمایید.

کد خبر: ۲۳۸٬۶۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha