۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴
استقرار نظام حاکمیت شرکتی در شرکت‌های آب و برق
معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت نیرو تاکید کرد

استقرار نظام حاکمیت شرکتی در شرکت‌های آب و برق

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت نیرو بر استقرار نظام حاکمیت شرکتی در شرکت‌های آب و برق تاکید کرد.

به گزارش بازار، یزدان رضایی در نخستین نشست تبیین جایگاه و نقش هیئت‌های مدیره شرکت‌های زیرمجموعه آبفای استان تهران با اشاره به بخش‌نامه وزارت نیرو به شرکت‌های تابعه افزود: انتظار داریم جلسات هیئت‌های مدیره‌ شرکت‌های آب و برق در کشور حداقل دو نوبت در ماه و به صورت حضوری برگزار شود.

رضایی تامین آب شرب استان تهران را بزرگ‌ترین خدمتی برشمرد که به دست توانمند مجموعه آب و فاضلاب در حال انجام است و افزود: این امر به لحاظ حساسیت بالایی که دارد می‌تواند تبعات گوناگونی به همراه داشته باشد اما علی‌رغم تمامی مشکلات، شاهد پایداری آب شرب در پایتخت و استان تهران هستیم و گواه این ادعا تلاش شبانه‌روزی این مجموعه در رفع انسداد سد امیرکبیر است.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت نیرو بر بازتخصیص آب مصرفی صنایع از پساب تاکید کرد و افزود: اولویت تخصیص آب مورد نیاز صنایع باید از آبهای غیرمتعارف باشد، این امر می‌تواند زمینه‌های مناسب توسعه طرح‌های فاضلاب را فراهم کند.
بهره‌مندی از ظرفیت‌های مناسب قانون بودجه ۱۴۰۲
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: قوانینی که در بودجه سال ۱۴۰۲ آمده است محصول نگاه بلند و خردمندانه وزارت نیرو است و ظرفیت مناسبی را برای شرکت‌های آب و فاضلاب فراهم کرده است که امیدواریم بتوانیم بیشترین بهره را از این قوانین ببریم.

محسن اردکانی در نخستین نشست تبیین جایگاه و نقش هیئت‌های مدیره شرکت‌های زیرمجموعه آبفای استان تهران با بیان این‌که شرکت‌های آب و فاضلاب بنگاه‌های اقتصادی خودگران هستند، افزود: با توجه به اختیاراتی که قانون برای هیئت‌های مدیره‌ در نظر گرفته است، این اختیارات قطعا نقش موثری در پویایی و تعالی شرکت‌ها خواهد داشت.

اردکانی به تعارض میان عرضه و تقاضا در شرکت‌های آب و فاضلاب اشاره کرد و افزود: هم اکنون ذخایر منابع آبی این استان ۳۵ میلیون مترمکعب نسبت به سال گذشته کسری دارد و همین امر موجب شده است تا از مشترکان که همان مشتریان این بنگاه هستند، تقاضا کنیم کمتر مصرف کنند، اما از سوی دیگر همین امر موجب خواهد شد تا کالای این بنگاه اقتصادی کمتر به فروش رود و درآمدهای ما کمتر شود.

او تورم بالا و افزایش ۲۵ درصدی حقوق و دستمزدها را از دیگر چالش‌های مالی شرکت آب و فاضلاب استان تهران برشمرد و افزود: در چنین شرایطی تامین و توزیع آب در کلان‌شهر تهران مرهون تلاش‌های جهادی است و نیازمند درک متقابل نهادهای بالادستی و وزارت نیرو هستیم.

کد خبر: ۲۳۸٬۶۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha