مهمترین دلیل مشکلات اینترنت عدم سرمایه گذاری طی ۱۰ سال گذشته است
نماینده مردم تهران در مجلس:

مهمترین دلیل مشکلات اینترنت عدم سرمایه گذاری طی ۱۰ سال گذشته است

نماینده مردم تهران مهمترین دلیل مشکلات موجود در دسترسی به شبکه اینترنت را استخراج زیرساخت های موجود و عدم سرمایه گذاری کافی طی ۱۰ سال دانست.

به گزارش بازار، رضا تقی پور انوری در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۳۱ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد بررسی کیفیت اینترنت و شاخص‌های مرتبط با آن با رویکرد چالش‌های ایجاد شده برای شهروندان و کسب و کارهای اینترنتی گفت: مهمترین دلیل مشکلات موجود در دسترسی به شبکه اینترنت، استخراج زیرساخت های موجود و عدم سرمایه گذاری کافی طی ۱۰ سال گذشته در این حوزه است و براساس آمارها نیاز به پهنای باند برای کسب و کارهای و استفاده کاربران در حال افزایش است، اما ظرفیت شبکه ها به اندازه کافی افزایش نیافته و همان مشکلی که در حوزه برق داریم در اینجا هم داریم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس یازدهم ادامه داد: میزان سرمایه گذاری در این حوزه از سال ۹۲ تا ۹۵ به یک سوم و بعضاً یک پنجم کاهش یافته، بنابراین نیاز است تدابیری در این حوزه اتخاذ شده و اصلاح تعرفه، ارائه مشوق های برای بخش غیردولتی و ارتقای ظرفیت برای رفع مشکلات امری ضروری است.

وی افزود: امنیت شبکه ملی سایبر هم به دلیل عدم سرمایه گذاری کافی مدنظر قرار نگرفته و شاهد افزایش بی سابقه حملات اینترنتی علیه شبکه ملی اطلاعات هستیم که ضروری است وزیر در ادامه اظهاراتش آماری از این موضوع ارائه کند. امروزه صاحبان اصلی شبکه های فیلترشکن از این ابزارها به عنوان بدافزار استفاده می کنند و تولید پهنای باند مزاحم، موجب اشباع شبکه در ساعت های اوج مصرف شده و دسترسی های لازم صورت نمی گیرد که ضروری است در این رابطه تدابیری اتخاذ شده و سرمایه گذاری مناسب توسط دولت انجام شود.

کد خبر: ۲۳۸٬۶۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha