۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹
هشدار سازمان ملل درباره افزایش کودکان کار

هشدار سازمان ملل درباره افزایش کودکان کار

در سال جاری میلادی آمار فقرای جهان از ۴۰ میلیون نفر به ۶۰ میلیون نفر افزایش خواهد یافت و ۱۵۲ میلیون کودک کار سرنوشتی نامعلوم دارند.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، سازمان ملل متحد هشدار داد به دلیل همه گیری ویروس کرونا میلیون ها کودک دیگر در جهان با این خطر رو به رو هستند که مجبور به کار کردن شوند.

بر اساس تحقیق مشترک صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) و سازمان بین المللی کار‏، از سال ۲۰۰۰، ۹۴ میلیون نفر از شمار کودکانی که در جهان کار می‌کنند، کاسته شده است. این آژانس‌های سازمان ملل متحد هشدار دادند، اما «این دستاورد امروز به دلیل همه گیری با خطر رو به رو است».

به گزارش خبرگزاری فرانسه از ژنو، در این تحقیق بر اساس اطلاعات بانک جهانی آمده است‏، شمار افرادی که در وضع فقر شدید قرار دارند امسال به دلیل همه گیری کووید- ۱۹ از ۴۰ میلیون نفر به ۶۰ میلیون نفر افزایش خواهد یافت.

بر اساس آخرین ارزیابی سازمان بین المللی کار برای دوره ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ ‏، ۱۵۲ میلیون کودک در جهان مجبور به کار کردن بودند و حدود نیمی از آن‌ها - ۷۳ میلیون نفر - مشغول کارهای خطرناک بودند.

سازمان بین المللی کار و یونیسف ابراز نگرانی کردند بحران مرتبط با کووید ۱۹ در شرایطی که خانواده‌ها به تدریج برای زنده ماندن به هر وسیله‌ای متوسل می‌شوند به افزایش کار کودکان منجر شود و طبق نتیجه گیری آن‌ها، افزایش فقر با افزایش کار کودکان همراه خواهد بود. هنرینا فور‏، مدیر کل یونیسف در بیانیه‌ای اعلام کرد «در شرایط بحرانی کار کودکان ساز و کاری برای انطباق با شرایط برای بسیاری از خانواده‌ها تبدیل می‌شود».

وی هشدار داد: «زمانی که فقر افزایش می‌یابد، مدارس تعطیل است و دسترسی به خدمات در حال کاهش است، شمار بیشتری از کودکان به سوی کار کردن کشیده می‌شوند».

کد خبر: ۲۳٬۸۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha