۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۲
رسیدگی به یک هزار و ۲۱۹ شکایت کارگری و کارفرمایی در ایلام
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ​استان ایلام خبر داد؛

رسیدگی به یک هزار و ۲۱۹ شکایت کارگری و کارفرمایی در ایلام

ایلام- الیاسی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام از رسیدگی به یک هزار و ۲۱۹ شکایت کارگری و کارفرمایی در استان طی سال جاری خبر داد و گفت: پرونده های شکایتی روند کاهشی را داشته است.

نورالدین الیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در چهار ماهه سال جاری به تعداد ۹۵۵ دادخواست در هیئت های تشخیص و ۲۶۴ پرونده در هیأت های حل اختلاف رسیدگی شده که منجر به صدور ۷۹۰ رای در هیئت های تشخیص و ۱۸۳ رای در مراجع حل اختلاف شده است.

وی گفت: از ابتدای سال گذشته تاکنون با افزایش تعداد شعبات حل اختلاف و برنامه های آموزشی و انگیزشی اطاله دادرسی و زمان رسیدگی به دادخواست ها و پرونده های شکایتی روند کاهشی را داشته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام عنوان کرد: در پایان تیرماه سال‌جاری مدت زمان رسیدگی به کمتر از ۲۰ روز رسیده است و این کار مهم نتیجه همکاری نمایندگان قانونی کار گران ،کارفرمایان و دولت در مراجع بوده است.

وی گفت: حوادث ناشی از کار در سال گذشته ۶۰درصد و در بخش ساختمان نیز ۶۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: قبل از فعالیت دولت سیزدهم استان ایلام فاقد کانون هماهنگی شورای های اسلامی کار بود و عدم فعالیت این تشکل قانونی مهم کارگری از سال ۹۶ باعث عدم انسجام و هماهنگی بین شوراهای اسلامی کار استان برای رفع موانع و مشکلات کارگران شده بود که با پیگیری شورای های اسلامی کار استان و واحد تشکل‌های کارگری و کارفرمایی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در خردادماه سال جاری این کانون در استان تشکیل شده است.

وی گفت: ۱۸ شورای اسلامی کار در سطح استان مشغول به فعالیت می باشند و سه شورا نیز در دست اقدام است.

کد خبر: ۲۳۸٬۶۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha