۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۴
سرمایه صندوق پژوهش و فناوری اردبیل به ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش می یابد
مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری اردبیل:

سرمایه صندوق پژوهش و فناوری اردبیل به ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش می یابد

اردبیل- رنجبر، مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری اردبیل گفت: تا پایان امسال سرمایه صندوق پژوهش و فناوری استان با رشد ۱۰ برابری به بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش می یابد.

مهدی رنجبر در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: این صندوق فعالیت خود را با سرمایه ۱۰ میلیارد تومان در ۲ سال اخیر آغاز کرده و حمایت همه جانبه را از ۴۶ شرکت دانش بنیان و فناور استان اردبیل انجام می دهد.

وی با بیان اینکه ۶۶ درصد سهم صندوق متعلق به سه شرکت دانش بنیان توانمند در این استان است، تصریح کرد: تنها ۳۴ درصد سهم صندوق دولتی است و تلاش ما بر این است تا از ظرفیت این صندوق برای ارائه خدمات به صاحبان شرکت های دانش بنیان و فناور استفاده کنیم.

پرداخت ۱۱۲ میلیارد تومان تسهیلات برای ۳۶۰ شرکت دانش بنیان

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری اردبیل مدل های مختلف ارائه این تسهیلات را با هدف تجاری سازی محصولات، نمونه سازی، تولید صنعتی و فروش اقساطی یادآور شد و گفت: با معرفی پارک علم و فناوری متقاضیان در کوتاهترین زمان از تسهیلات صندوق بهره مند شده و در کنار آن از ضمانت نامه ها با ودیعه کمتر از پنج درصد نیز استفاده می کنیم.

رنجبر افزود: این ضمانت نامه ها در مناقصه ها و امور پیمان به داد صاحبان شرکت های فناور و دانش بنیان رسیده و زمینه ارائه خدمات مطلوب با مزیت ممتاز را فراهم می آورد.

وی از پرداخت ۱۱۲ میلیارد تومان تسهیلات برای ۳۶۰ شرکت دانش بنیان و فناور در استان در ۲ سال گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: در ارزیابی صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت علمی نهاد ریاست جمهوری در بین ۳۱ استان کشور، استان اردبیل توانست رتبه ممتاز را به دست آورد.

رنجبر در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: با جذب منابع ملی از تبصره های قانونی بودجه صندوق تنها نهاد مالی و تخصصی حامی شرکت های دانش بنیان و فناوری است که سعی می کنند خدمات متنوعی را ارائه کنند.

۴۶ شرکت دانش بنیان در استان اردبیل فعالیت می کنند

وی بیان کرد: در برنامه هفتم توسعه نیز امیدواریم این صندوق به ویژه در استان ها مورد حمایت قرار گرفته تا ارائه خدمات بیشتر را شاهد باشیم.

رنجبر سقف پرداخت تسهیلات را ۳۰۰ میلیون تومان و حداقل پرداخت تسهیلات را ۱۳۰ میلیون تومان اعلام کرد و ادامه داد: در طول سال و بدون محدودیت پرداخت تسیهلات را با نرخ سود چهار تا ۱۰ درصد و مهلت ۲۴ ماهه به صاحبان شرکت های دانش بنیان و فناور شاهد هستیم که سه ماه تنفس نیز برای صاحبان این طرح ها در نظر گرفته می شود.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری اردبیل گفت: در استان اردبیل ۴۶ شرکت دانش بنیان فعالیت می کنند که ما به غیر از تعداد محدود، به همه این شرکت ها خدمات تسهیلاتی و ضمانتی ارائه می کنیم و با نظارتی که انجام می شود، سعی بر هزینه کرد درست این تسهیلات در محل طرح های مورد نظر است.

کد خبر: ۲۳۸٬۶۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha