۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۰
تبادل اطلاعات بین گمرک و سازمان مالیاتی برقرار است
در دیدار روسای گمرک و سازمان مالیاتی مطرح شد

تبادل اطلاعات بین گمرک و سازمان مالیاتی برقرار است

روسای کل گمرک ایران و سازمان امور مالیاتی کشور در خصوص نحوه اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان در اظهارنامه‌های صادراتی و وارداتی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

به گزارش بازار، محمد رضوانی فر معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران در این نشست اظهار داشت: در حال حاضر مبنای کار در گمرک بر اساس حسن تفاهم و همکاری حداکثری با سازمان‌های همجوار بنا شده است.

رئیس کل گمرک ایران با اشاره به اینکه گمرک و سازمان امور مالیاتی هم خانواده یکدیگر هستند، افزود: قطعاً همکاری تنگاتنگ دو سازمان بویژه پس از استقرار سامانه جدید در گمرک بیش از پیش تقویت خواهد شد.

وی تبادل پرحجم و متداوم اطلاعات را که در مواردی به‌صورت برخط نیز در حال انجام است، در ارایه خدمات مطلوب هر دو سازمان را موثر دانست و بر تداوم همکاری‌های سازنده دو طرف تاکید کرد.

بنابراین گزارش، در این دیدار که معاونین و جمعی از مدیران کل ستادی گمرک و جمعی از مدیران ارشد سازمان مالیاتی نیز حضور داشتند، «سید محمد هادی سبحانیان» رئیس سازمان امور مالیاتی نیز خواستار تداوم نشست دوجانبه در راستای همفکری و هم‌افزایی بین دو سازمان شد.

وی از گمرک ایران در خصوص ارائه اطلاعات مورد نیاز این سازمان از جمله شناسه و کد اقتصادی و میزان مالیات پرداختی مودیان مالیاتی قدردانی کرد.

بنا به این گزارش در این دیدار همچنین موضوع تطبیق HS کد و شناسه کالا مورد تبادل نظر قرار گرفت.

کد خبر: ۲۳۸٬۵۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha