۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۴
چه زمانی بیت کوین به یاهو ملحق می‌شود؟

چه زمانی بیت کوین به یاهو ملحق می‌شود؟

یاهو به دلیل انتخاب های اشتباه کم کم قافیه را باخت و بیت کوین امکان انتخاب درست یا غلط ندارد چون طراحی آن برای تغییرات شدید مناسب نیست و معماری آن یک مشکل اساسی دارد.

به گزارش بازار، ابوالقاسم رجبی نوشت: آشنایی من با بیت کوین به سال ۱۳۹۲ بر می گردد که طی مطالعه و تک مکاتبه ایمیلی با ویتالیک بوترین، که آن موقع هنوز اتریوم را راه نیانداخته بود، تحقیقات خودم در این موضوع را شروع کردم و این مطالعه بیش از ده سال است که ادامه دارد. با برای خیلی از ما یاهو کلمه بزرگی بود که با اینترنت دیال‌آپ با آن آشنا شدیم. اما امروزه با وجود اینکه هنوز فرونپاشیده است اما در برابر گوگل قابل عرض اندام نیست و در مقایسه با خیلی خدمات دیگر اینترنت چیزی برای عرضه ندارد. بیتکوین نیز نزدیک به یک دهه است که در بازار رمزارزها یک اسم بزرگ است. دلیلی دارم که بیت کوین شاید به این زودی کاملا سقوط نکند اما هیچ وقت تبدیل به واحد سنجش و زیر بنای اقتصاد جهان نخواهد شد:

۱. سنت شکست اولین های فاوا
اولین ها در حوزه فاوا عموما در مقابل رقبای جدید شکست خورده اند. اولین جویشگر نه گوگل بود و نه یاهو بود کمتر کسی اسمش یادش هست، اولین رسانه اجتماعی، فیسبوک نبود، اولین پیام رسان واتساپ نبود، عمده غول هایی که عالمگیر شدند و عالمگیر ماندند نسل دوم و سوم نوآوری بوده اند. بیت کوین را نمی توان یک استثنا حساب کرد.

۲. بیت کوین امکان اصلاح مسیر ندارد
یاهو به دلیل انتخاب های اشتباه کم کم قافیه را باخت و بیت کوین امکان انتخاب درست یا غلط ندارد چون طراحی آن برای تغییرات شدید مناسب نیست و معماری آن یک مشکل اساسی دارد.

۳. نوسان داعمی جزو اساسی معماری بیتکوین
تعداد بیت کوین های قابل استخراج محدود است، ظرفیت تولید آن هم محدود است. در نتیجه با افزایش تقاضا میزان قیمت بالا می رود. با این اتفاق با از وسع خارج شدن این دارایی تقاضای بیتکوین به بازار دیگر منتقل میشود. هنگامی که یک دارنده بزرگ بیتکوین قصد نقد کردن دارایی داشته باشد بازار عمومأ نقدینگی نخواهد داشت و ارزش بیت کوین با عرضه های بزرگ کاهش شدید خواهد یافت. همیشه ترس سقوط همراه بیتکوین خواهد بود و همیشه نوسان همراه بیتکوین خواهد بود، در نتیجه بیتکوین نمی تواند یک افق روشن پیش روی سرمایه گذاران بگذارد. چیزی که در بازار باعث رشد ارزش سهام شرکت ها می شود عموما افق روشن پیش روی آنهاست. خودروی برقی با سیاستهای فعلی رشد خواهد کرد، پس تسلا با وجود ضرردهی رشد می کند، اوبر، دیجیکالا و آمازون سالها با وجود ضرردهی سرمایه جذب می کنند چون این ذهنیت هست که آینده دارند. بیتکوین اما آینده دار به نظر نمی رسد.

کد خبر: ۲۳۸٬۵۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha