۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۸
ادامه روند واردات مس توسط چین| ریزش مداوم قیمت جهانی
آخرین تحولات بازار مس؛

ادامه روند واردات مس توسط چین| ریزش مداوم قیمت جهانی

علیرغم کاهش قیمت جهانی مس در پی تضعیف بخش تولید چین، گزارش ها حاکی از ادامه روند واردات مس توسط شرکت های صنعتی این کشور است.

به گزارش خبرنگار بازار، علیرغم کاهش قیمت جهانی مس در پی تضعیف بخش تولید چین، گزارش ها حاکی از ادامه روند واردات مس توسط شرکت های صنعتی این کشور است.

به گفته رویترز، علیرغم ریزش قیمت مس طی نیمه نخست سال ۲۰۲۳ که میزان واردات این فلز به چین را به کمترین میزان طی چار سال اخیر کاهش داده، شرکت های چینی همچنان مشغول به واردات گسترده این فلز هستند.

این در حالیست که قیمت مس از ماه جولای شروع به ریزش نموده و در یک ماه گذشته نیز میزان واردات این فلز به چین دستکم ۲.۷ درصد کاهش داشته است.

بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی گمرک چین، میزان واردات مس به این کشور در ماه جولای حدود ۴۵۲ هزار تن بوده است. این در حالیست که میزان فعالیت واحدهای تولیدی صنعتی چین برای چهارمین ماه متوالی روندی ریزشی داشته و و احتمال میرود میزان واردات مس و دیگر فلزات اساسی نیز به همین دلیل دچار ریزشی محسوس طی ماه های آتی شود.

شرکت های چینی طی یک سال گذشته حدود ۱.۶۵ میلیون تن شمش فلزی پالایش شده را به این کشور وارد کرده اند که در قیاس با سال مالی گذشته، ۱۲ درصد کاهش داشته است. این رقم کمترین میزان واردات مس به چین از نیمه دوم سال ۲۰۱۹ به این سو بوده است.

کد خبر: ۲۳۸٬۴۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha