۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۲
نگاهی به درآمدهای مالیاتی در چهار ماه نخست ۱۴۰۲| رشد ۵۰ درصدی نسبت به سال گذشته

نگاهی به درآمدهای مالیاتی در چهار ماه نخست ۱۴۰۲| رشد ۵۰ درصدی نسبت به سال گذشته

۲۱۶ هزار میلیارد و ۲۹۹ میلیون تومان درآمد مالیاتی از ابتدای امسال تا پایان تیرماه وصول شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۱۴۳ میلیارد و ۸۸۸ میلیون تومان بود، رشد حدود ۵۰ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش بازار، بر اساس آمار عملکرد درآمدهای مالیاتی کل کشور از آغاز سال ۱۴۰۲ تا پایان تیر ماه، مجموع درآمدهای مالیاتی اعم از مالیات‌های مستقیم و مالیات بر کالاها و خدمات برابر با ۲۱۶ هزار و ۲۹۹ میلیارد تومان است که درآمد حاصل از مالیات‌های مستقیم ۱۳۳ هزار و ۱۳۷ میلیارد تومان و درآمد مالیاتی حاصل از مالیات بر کالاها و خدمات رقم ۸۳ هزار و ۱۶۱ میلیارد تومان بوده است.

مجموع درآمدهای مالیاتی اعم از مالیات‌های مستقیم و مالیات بر کالاها و خدمات در ۴ ماه نخست سال ۱۴۰۱؛ برابر با ۱۴۳ هزار و ۸۸۸ میلیارد تومان است که درآمد حاصل از مالیات‌های مستقیم رقم ۸۷ هزار و ۶۱۱ میلیارد تومان و درآمد مالیاتی حاصل از مالیات بر کالاها و خدمات رقم ۵۶ هزار و ۲۷۶ میلیارد تومان بوده است.

بر اساس این گزارش، مجموع درآمدهای مالیاتی ۴ ماه نخست امسال نسبت به سال گذشته رشد ۵۰ درصدی، مالیات‌های مستقیم رشد ۵۲ درصدی و مالیات بر کالا و خدمات ۴۲ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است ...

نگاهی به درآمدهای مالیاتی در چهار ماه نخست ۱۴۰۲| رشد ۵۰ درصدی نسبت به سال گذشته

در بررسی درآمدهای مالیاتی مستقیم، مالیات بر اشخاص حقوقی ۸۱ هزار و ۵۵۸ میلیارد تومان، درآمد حاصل از مالیات بر درآمدها ۴۱ هزار و ۵۴۳ میلیارد تومان و درآمد حاصل از مالیات بر ثروت ۱۰ هزار و ۳۶ میلیارد تومان بوده است.

همچنین در بخش مالیات بر ثروت، درآمد مالیاتی حاصل از مالیات بر واحدهای مسکونی گران‌قیمت (با احتساب عرصه و عیان) رقم ۶ میلیارد ۸۲۵ میلیون تومان بوده و مالیات بر انواع خودروهای سواری و وانت دو کابین دارای شماره انتظامی شخصی گران‌قیمت ۶۹۳ میلیارد و ۴۴۱ میلیون تومان بوده است. همچنین درآمد حاصل از مالیات بر واحدهای مسکونی خالی از سکنه ۲ میلیارد و ۱۸۱ میلیون تومان بوده است.

در بخش مالیات بر درآمدها نیز، درآمد حاصل از مالیات بر حقوق کارکنان بخش عمومی در ۴ ماه نخست امسال برابر با ۸ هزار و ۵۷۴ میلیارد تومان و مالیات بر حقوق کارکنان بخش خصوصی ۱۳ هزار و ۹۳۰ میلیارد تومان بوده است.

نگاهی به درآمدهای مالیاتی در چهار ماه نخست ۱۴۰۲| رشد ۵۰ درصدی نسبت به سال گذشته

کد خبر: ۲۳۸٬۳۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha