۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۹
نظارت دائم بر فعالیت بنگاه‌های معاملات ملکی با اجرای نظام رتبه بندی
رئیس کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد

نظارت دائم بر فعالیت بنگاه‌های معاملات ملکی با اجرای نظام رتبه بندی

رئیس کمیسیون عمران مجلس، گفـت: در طرح «ساماندهی اجاره بها املاک مسکونی» مشاوران املاک مطابق با شاخص‌هایی معین رتبه بندی شده و تحت نظارت قرار می‌گیرند.

به گزارش بازار، محمدرضا رضائی کوچی گفت: در طرح ساماندهی اجاره بها املاک مسکونی به وضعیت مشاورین املاک نیز توجه شده و برای ساماندهی آن‌ها برنامه ریزی کردیم تا مطابق با شاخص‌هایی معین رتبه‌بندی شده و به صورت مرتب مورد ارزیابی و نظارت قرار بگیرند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس یازدهم، عنوان کرد: یکی از عوامل موثر بر افزایش قیمت مسکن، فعالیت‌های غیر قانونی و تخلف برخی از مشاوران املاک بوده که با قیمت سازی‌های کاذب، زمینه افزایش قیمت مسکن را فراهم می‌کردند. البته مشاوران املاکی هم در کشور داریم که صادقانه و حرفه‌ای فعالیت می‌کنند و تعداد آن‌ها نیز بسیار زیاد است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: در سال‌های اخیر به شدت نیاز به ارزیابی و ساماندهی صنف مشاورین املاک در کشور احساس می‌شد، در همین راستا در طرح ساماندهی اجاره بها املاک مسکونی نیز به آن توجه کردیم؛ این اقدام اخیر دولت نیز برای نظارت بر عملکرد بنگاه‌های معاملات ملکی و برخورد قاطعانه با متخلفین بسیار مطلوب بوده و می‌تواند بر کنترل بازار ملک اثر مثبتی داشته باشد.

کد خبر: ۲۳۸٬۳۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha