۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۶
واردات از قطر

واردات از قطر

به دلیل تمایل سران ایرانی و قطری به افزایش مبادلات ایران و قطر، قراردادهایی در این راستا تنظیم شده است.

به گزارش بازار، به دلیل تمایل سران ایرانی و قطری به افزایش مبادلات ایران و قطر، قراردادهایی در این راستا تنظیم شده است. کشور قطر از جمله مهمترین شرکای تجاری ایران شناخته می شود و به دلیل تنوع زیاد در بازارهای قطر، بازرگانان کشور ایران می توانند اجناس مختلفی را از این کشور وارد کنند.

در این مطلب، قصد بررسی کامل واردات از قطر را داریم. جهت کسب اطلاعات بیشتر، در ادامه با ما همراه باشید:

مزایای واردات از قطر

واردات از قطر مزایای بسیاری برای بازرگانان کشور در پی خواهد داشت. کشور قطر به دلیل برخورداری از منابع طبیعی فراوان، به عنوان یکی از کشورهای ثروتمند همسایه ایران شناخته می شود.

نزدیکی قطر به ایران، از دیگر دلایلی است که بازرگانان ایرانی این کشور را برای واردات کالاهای مورد نظر خود انتخاب کنند. نزدیکی فرهنگ و مذهب مردم قطر با ایران، از دیگر دلایل انتخاب قطر برای واردات کالا شناخته می شود.

بازرگانان ایرانی برای برقراری ارتباط با بازرگانان قطری، به وقت و هزینه کمتری نیاز پیدا خواهند کرد. از این رو می توان در میزان هزینه ها نیز صرفه جویی کرد. امکان حمل و نقل دریایی، زمینی و هوایی از قطر به ایران وجود خواهد داشت.

تمامی این عوامل، دست به دست همدیگر داده اند تا قطر را به یکی از شرکای تجاری ایران تبدیل کنند.

حمل و نقل در واردات از کشور قطر

یکی از مهمترین موارد حائز اهمیت در واردات از قطر، مربوط به انتخاب شیوه حمل و نقل می شود. برای واردات کالا از قطر، می توانید روش های حمل و نقل مختلفی را انتخاب کنید. البته هر یک از روش های حمل و نقل، مزایا و معایبی خواهند داشتاق

در حالت کلی، روش های حمل و نقل به ۳ نوع: زمینی، هوایی و دریایی دسته بندی می شوند. بسته به نوع کالای وارداتی خود، روش حمل و نقل متفاوتی را انتخاب خواهید کرد. روش های حمل و نقل از قطر به ایران از قرار زیر است:

  • حمل و نقل دریایی: بهترین روش حمل و نقل برای واردات از این کشور، مربوط به روش دریایی می شود. حمل و نقل دریایی مناسب برای حمل کالاهای عظیم الجثه خواهد بود. برای حمل و نقل دریایی از قطر به ایران، هزینه کمتری نیز پرداخت خواهید کرد.
  • حمل و نقل زمینی: حمل و نقل زمینی، یکی دیگر از روش های حمل و نقل از قطر به ایران به شمار می رود. حمل و نقل زمینی، میزان هزینه کمتری خواهد داشت، اما تنها امکان حمل و نقل کالاهای فاسد نشدنی از این طریق وجود خواهد داشت.
  • حمل و نقل هوایی: حمل و نقل هوایی یکی دیگر از روش های واردات از قطر به شمار می رود. اجناسی که در صورت تابش مستقیم نور خورشید و یا خارج از یخچال فاسد می شوند، باید از طریق هوایی انتقال داده شوند.

واردات و صادرات از قطر

هزینه های واردات از قطر

یکی دیگر از مهمترین مواردی که ذهن بازرگانان را به خود مشغول می کند مربوط به هزینه های واردات از قطر می شود. تا چند سال اخیر، امکان کم گویی ارزش کالای وارداتی وجود داشت و بسیاری از بازرگانان از این طریق تقلب کرده و ارزش کالاهای خود را کمتر از ارزش واقعی اظهار می کردند.

گمرک کشور، به منظور جلوگیری از این مشکل، اقدام به راه اندازی سامانه تعرفه گمرکی کردند. کد تعرفه گمرکی، نشان دهنده ارزش واقعی اجناس وارداتی است. از این رو هزینه های گمرک بر حسب کد تعرفه گذاری کالای مورد نظر محاسبه خواهد شد.

حقوق ورودی و مالیات، از دیگر هزینه های واردات از این کشور شناخته می شوند. توجه داشته باشید که هزینه های درخواستی گمرک، به منظور خدماتی است که برای ترخیص کالا از گمرک ارائه شده است. از جمله این خدمات می توان به: بارگیری و تخلیه کالا، انبارداری، بررسی کالا و... اشاره کرد.

مجوزها و ترخیص کالای وارداتی از قطر

برای واردات از قطر، ابتدا باید مجوزهای مربوط را از سازمان های مربوطه دریافت کرده باشید. هر یک از اجناس، به مجوزهای منحصر به فردی نیاز خواهند داشت. از جمله مجوزهای مرسوم برای واردات کالا از قطر می توان به: مجوز وزارت صنعت، معدن و تجارت، مجوز استاندارد، مجوز بهداشت و ... اشاره کرد.

برای ترخیص کالای وارداتی از قطر نیز باید با نکات مختلفی آشنایی داشته باشید. روند ترخیص کالا به کلیه اقداماتی گفته می شود که یک بازرگان باید برای ترخیص کالا از انبار گمرک پشت سر بگذارد. پس از اینکه کالای وارداتی به گمرک کشور وارد شد اقدامات مربوط به بازرسی کالا به انجام می رسد.

ترخیص کار گمرک و یا بازرگان وارد کننده، با در دست داشتن مدارک مورد نیاز برای ترخیص کالا از گمرک، به گمرک تعیین شده مراجعه کرده و پس از پرداخت هزینه ها و طی کردن مراحل ترخیص، امکان ترخیص کردن کالای وارداتی را خواهد داشت.

اقدامات لازم برای واردات از قطر

برای واردات از قطر، روش های مختلفی پیش روی خود خواهید داشت. برخی از بازرگانان به دلیل اشراف کامل به قوانین گمرکی، کلیه اقدامات ترخیص کالا را به صورت شخصی به انجام می رسانند. اما برخی بازرگانان نو پا به دلیل عدم آشنایی با قوانین گمرکی، نیاز به ترخیص کار گمرک خواهند داشت.

ترخیص کاران گمرک، به دلیل اشراف کامل بر قوانین گمرکی، بهترین عملکرد را برای ترخیص کالا از گمرک خواهند داشت. از این رو می توانید اجناس وارداتی خود را در مدت زمان کوتاه تری از گمرک ترخیص کنید.

شرکت بازرگانی تجارت جویان به عنوان یکی از بهترین ها در این زمینه شناخته می شود که به دلیل ارائه خدمات منحصر به فرد، توانسته نظر بسیاری را نسبت به خود جلب نماید. کارشناسان شرکت بارزگانی تجارت جویان به صورت ۲۴ ساعته آماده ارائه خدمات پشتیبانی به بازرگانان محترم خواهند بود.

کد خبر: ۲۳۸٬۳۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha