۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰
۳هزار میلیارد تومان پروژه در استان سمنان افتتاح می شود
استاندار سمنان:

۳هزار میلیارد تومان پروژه در استان سمنان افتتاح می شود

سمنان- استاندار سمنان با بیان اینکه طی هفته دولت ۸۱۱ پروژه عمرانی و اقتصادی در استان افتتاح می شود، گفت: این طرح ها بالغ بر سه هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در پی داشته است.

به گزارش خبرنگار بازار، سید محمد رضا هاشمی ظهر یکشنبه در نشست خبری به میزبانی استانداری سمنان ضمن بیان اینکه طی هفته دولت ۸۱۱ پروژه عمرانی و اقتصادی افتتاح می شود، تاکید کرد: برای این طرح ها دو هزار و ۹۳۳ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

وی با بیان اینکه در این ایام ۷۵۲ پروژه عمرانی با اعتبار دو هزار و ۹۰ میلیارد تومان افتتاح می شود، افزود: ۵۹ پروژه اقتصادی توسط بخش خصوصی در هفته دولت با اعتبار ۸۴۳ میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید.

استاندار سمنان با بیان اینکه در سال گذشته ۳۶ پروژه عمرانی با اعتبار ۵۰۵ میلیارد تومان افتتاح شده بود، تاکید کرد: به لحاظ تعداد و اعتبارات به صورت میانگین ۶۶ درصد رشد را در سال جاری شاهد بوده ایم.

هاشمی از بهره برداری ۵۹‌ پروژه اقتصادی بخش خصوصی در هفته دولت سال جاری با اشتغال ۵۵۳ نفر خبر داد و ابراز کرد: پروژه جدید دولتی طی هفته دولت سال جاری در سراسر استان سمنان کلنگ زنی نخواهد شد تا به طرح هایی که از قبل کلنگ زنی شده، رسیدگی شود.

وی همچنین با بیان اینکه طی هفته دولت سال جاری عملیات اجرایی ۱۰۹ پروژه عمرانی بخش خصوصی و شهرداری ها با حجم سرمایه گذاری بالغ بر یک هزار و ۶۴۲ میلیارد تومان آغاز خواهد شد که به نسبت هفته دولت سال قبل افزایش یافت، تاکید داشت: عملیات اجرایی ۱۳ مورد پروژه اقتصادی بخش خصوصی و شهرداری ها نیز با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۷۱۱ میلیارد تومان در هفته دولت سال ۱۴۰۲ در سطح استان آغاز خواهد شد که به نسبت سال گذشته بیش از هزار درصد رشد داشته است.

استاندار سمنان گفت: در مجموع شروع عملیات اجرایی پروژه های عمرانی و اقتصادی بخش خصوصی و شهرداری در سطح استان در هفته دولت سال جاری بالغ بر ۱۰۹ درصد از لحاظ تعداد به نسبت هفته دولت سال ۱۴۰۱ افزایش داشته است.

هاشمی افزود: از لحاظ بیشترین تعداد پروژه های افتتاحی و کلنگ زنی در هفته دولت سال ۱۴۰۲ ، دهیاری ها با ۲۰۰ پروژه، جهاد کشاورزی ۸۶ پروژه، شهرداری سمنان ۵۳ پروژه، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۵۰ پروژه، شهرداری شاهرود ۴۹ پروژه و توزیع نیروی برق با ۴۷ پروژه در جایگاه اول تا هفتم قرار دارند.

کد خبر: ۲۳۸٬۲۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha