۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸
بهره ای از ظرفیت بنادر گلستان نبردیم | غفلت از فرصت های تجاری راه آهن
نماینده غرب گلستان انتقاد کرد

بهره ای از ظرفیت بنادر گلستان نبردیم | غفلت از فرصت های تجاری راه آهن

بندرترکمن - ایری، نماینده غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی گفت: فرصت های بسیاری مانند بندر و راه آهن در گلستان وجود دارد ولی از آن ها بهره تجاری نبرده ایم.

عبدالجلال ایری در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه ظرفیت های زیادی در این حوزه وجود دارد که بلااستفاده مانده است، اضافه کرد: یکی دیگر از تلاش های که برای مردم غرب استان انجام شده استفاده از ظرفیت راه آهن بندرترکمن و بندرعباس در حوزه صادرات و واردات بوده است.

نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی گفت: با اخذ مجوزهای لازم تنها سکوی تخصصی صادرات کانتیری را در این راه آهن افتتاح کردیم و امیدواریم شاهد پیشرفت و تحول اقتصادی در این حوزه باشیم.

وی ادامه داد: در خصوص راه آهن بندر ترکمن با اخذ مجوز سکوی صادرات تخصصی توانستیم از ظرفیت های این بخش برای توسعه اقتصادی استفاده کنیم.

ایری تاکید کرد: متاسفانه این ظرفیت های بالقوه در همه شهرها وجود دارد که به دلایل مختلف راکد مانده است و از امکانات موجود نتوانستیم بهره لازم را برای پیشبرد اهداف اقتصادی ببریم.

از راه آهن بهره لازم را نبردیم

وی گفت: متاسفانه این واقعیت تلخی است که در زمینه استفاده از راه آهن به آن شکلی که با توجه به موقعیت جغرافیایی بین روسیه و چین و سواحل خلیج فارس و دریای عمان بهترین عملکرد داشته باشیم، نتوانسیم از آن استفاده کنیم.

ایری تصریح کرد: یکی از عوامل این عدم بهره برداری از موقعیت ها ضعف در تکنولوژی و حرکت کند قطارهای ما است؛ در زمینه زیرساخت ها سرمایه گذاری لازم انجام نشده و ریل های راه آهن از جنگ جهانی دوم تا کنون تعویض نشده است.

نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با پشتیبانی های که انجام دادیم و ایجاد سکوهای تخصصی در راه آهن تحول خوبی در منطقه به وجود خواهد آمد، اظهار کرد: ساختار کند اداری در راه آهن از عواملی است که سبب شده تا ما نتوانیم از ظرفیت های ریلی که در کشور وجود دارد بهره مندی لازم را داشته باشیم.

وی با بیان این که در تعامل با دیگر کشورها در خصوص تکنولوژی مدیران ضعیف عمل کردند، ادامه داد: برنامه هفتم توسعه مواردی است که برای حضور بخش خصوصی و ایفای نقش ابزارهای را در اختیار این بخش قرار خواهد داد و این اتفاق شدنی است.

ایری در خاتمه متذکر شد: اگر دولت و مجلس در راستای خدمت گذاری به مردم موفق باشد باید از بخش خصوصی استفاده کند و در برنامه هفتم توسعه در سیاست های تعیین شده که در صحن مصوب خواهد شد به این سمت و سو حرکت خواهیم کرد.

کد خبر: ۲۳۸٬۲۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha