۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۱
ارز اربعین بین زائران استان سمنان توزیع می شود
مدیر پست بانک سمنان:

ارز اربعین بین زائران استان سمنان توزیع می شود

سمنان- مدیر پست بانک سمنان از آغاز طرح توزیع ارز دولتی ویژه زائران اربعین در سراسر استان خبر داد و گفت: این طرح تا شانزدهم شهریورماه در شعب پست بانک ادامه خواهد داشت.

رضا طاهریان در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن بیان اینکه باجه ها و شعب منتخب پست بانک استان سمنان ارز اربعین را به زائران اختصاص می دهد، بیان کرد: این ارز دولتی و به نرخ دولتی خواهد بود و از روز گذشته یعنی شنبه بیست و هشتم مردادماه واگذاری آن در سراسر شعب پست بانک استان سمنان آغاز شده است.

وی با بیان اینکه این ارز در اختیار همه زائران اربعین قرار می گیرد اما ضوابطی دارد که بانک مرکزی آن را اعلام کرده است، تاکید داشت: نخستین ضوابط این است که حتماً مراجعان برای دریافت ارز اربعین، اسناد هویتی کامل خود را به همراه داشته باشند.

مدیر پست بانک سمنان با بیان اینکه فروش ارز به زائران بالای پنج سال صورت خواهد گرفت، گفت: طرح اختصاص ارز اربعین ویژه زائران تا روز شانزدهم شهریورماه بیشتر ادامه نخواهد داشت.

به گزارش بازار بانک مرکزی روز گذشته شرایط واگذاری ارز اربعین را اعلام کرده که بر طبق آن فروش ارز (اسکناس) به زائرین به صورت دینار عراق حداکثر به مبلغ ۲۰۰ هزار دینار عراق به هر زائر به نرخ فروش اسکناس ETS، که معادل ریالی آن حدود ۶۲ تا ۶۵ میلیون ریال است همچنین فروش ارز در شعب منتخب بانک‌های ملی ایران، صادرات، تجارت، پارسیان، سپه و پست‌بانک خواهد بود.

فروش ارز به زائرین محدودیتی بابت فروش ارز مسافرتی در سال جاری برای متقاضیان ایجاد نمی‌کند و سرپرستان خانوار با در دست داشتن مدارک هویتی (کارت ملی و شناسنامه سرپرست خانوار و کارت ملی اعضای خانوار) و گذرنامه (یا برگه تردد اربعین) معتبر زائر می‌توانند نسبت به خرید ارز اربعین از طریق بانک‌های تعیین‌شده اقدام نمایند.

و در انتها نیز فروش ارز تنها به زائرانی انجام خواهد شد که در سامانه سماح ثبت‌نام نموده‌اند و مجوز خرید ارز (کد پیگیری مربوط) را دریافت کرده‌اند؛ بنابراین گزارش، متقاضیان می‌توانند برای دریافت ارز اربعین به شعب منتخب شش بانک تجارت، ملی ایران، سپه، صادرات، پارسیان و پست بانک مراجعه کنند.

کد خبر: ۲۳۸٬۱۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha