۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵
بندرترکمن برای پهلو گیری کشتی های تفریحی لایروبی شد
نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای:

بندرترکمن برای پهلو گیری کشتی های تفریحی لایروبی شد

بندرترکمن - ایری، نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی گفت: با لایروبی اسکله بندرترکمن و جزیره آشوراده به زودی شاهد پهلوگیری کشتی های تفریحی در بندرترکمن خواهیم بود.

عبدالجلال ایری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: اسکله بندرترکمن بعد از جنگ جهانی دوم استفاده نشده و بعد از آن با قرار داد ۲۰ ساله که منعقد شد هیچ اتفاقی در این حوزه محقق نشد، تا اینکه در سال جاری عملیات لایروبی برای این اسکله انجام شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر به دنبال لایروبی جزیره آشوراده هستیم، تصریح کرد: با افتتاح این پروژه و لایروبی کانال انتقال آب، به دنبال پهلو گیری کشتی تفریحی از بندرترکمن به سمت کشورها همسایه و استان های مازندارن و گیلان و تبادل دریایی در این اسکله خواهم بود.

ایری با تاکید بر این مساله که لایروبی باید دائمی انجام شود، یادآور شد: در تمام بنادر دنیا لایروب وجود دارد ما نیز امیدواریم که اگر کشتی در این بندر پهلو بگیرد و بتواند ارتباط دریایی با کشورهای حاشیه خزر و مازندارن و گیلان برقرار کند، برای کشتیرانی این توجیه اقتصادی ایجاد شود که بتواند پشتیبانی لازم از بحث لایروبی را داشته باشد.

وی تاکید کرد: این برنامه ها در حوزه بندرترکمن در حال اجرا است و با اقداماتی که انجام شده به زودی شاهد عملیاتی شدن آن خواهیم بود.

نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ظرفیت های بسیاری در کشور ما وجود دارد که هنوز استفاده نشده و راکد مانده است، بیان کرد: اگر دولت بخواهد یک اسکله مانند بندرترکمن احداث کند نیازمند دو هزار میلیارد تومان اعتبار است، اما این ظرفیت در گلستان وجود داشت و با تخصیص ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار شاهد احیای یک اسکله دو هزار میلیاردی هستیم.

کد خبر: ۲۳۸٬۱۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha