۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۶
افتتاح بندر سیریک و کلنگ‌زنی مجتمع بندری مکران
فیلم استان‌ها؛

افتتاح بندر سیریک و کلنگ‌زنی مجتمع بندری مکران

بندرعباس- مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افتتاح بندر سیریک، توسعه بندر جزیره ابوموسی و کلنگ‌زنی مجتمع بندری مکران در سفر رئیس‌جمهور به استان خبر داد.

به گزارش بازار، حسین عباس‌نژاد در نشست با خبرنگاران، با اشاره به اجرای طرح‌های بزرگ دریایی و بندری طی دو ساله دولت سیزدهم در هرمزگان به عنوان قطب اقتصاد دریایی کشور اظهار کرد: بهره‌برداری از طرح توسعه بندر بوموسی برای تامین رفاه مردم جزیره و اتصال به سرزمین اصلی وآغاز عملیات اجرایی مجتمع بندری مکران که بزرگترین مرکز اقتصادی کشور بعد از بندرشهید رجایی خواهدشد، از برنامه‌های سازمان بنادر هرمزگان در سفر رییس جمهور به هرمزگان است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به تصویب طرح توسعه بندر شهید رجایی افزود : بندر شهید رجایی محصول انقلاب اسلامی و امروز با ۲۴۰۰هکتار وسعت ،سه حوضچه ، ۴۵پست با ظرفیت ۱۴۵میلیون تن (۳/۶میلیون TU)نقش مهمی در اقتصاد کشور ایفا می کند .

عباس نژاد با اشاره به تحریمهای خصمانه علیه حمل و نقل دریایی تصریح کرد : علیرغم فشارهای تحریمی طرحهای توسعه در بحث فیزیکی ،فاز سه بندر ،۵اسکله نفتی اجرا شده یا در حال اجراست . تلاش کرده ایم کمبودی در صنعت حمل و نقل دریایی ایجاد نشود .

وی با اشاره به سرمایه گذاریهای کلان در حوزه بنادر و دریانوردی گفت : از ۸۰میلیون تن ظرفیت بندرشهید رجایی استفاده می کنیم و یک محوطه لجستیکی به مساحت ۲۴۰۰هکتار در سفر ریاست جمهور به بندر شهید رجایی اضافه خواهد شد . همچنین حوضچه های این بندر ظرفیت پذیرش کشتی هایی ۱۷۳۰۰tuرا دارند و با طراحی حوضچه چهارم شناورهای ۲۲۰۰۰tu پذیرش خواهند شد .

افتتاح بندر چندمنظوره خمیر نیز مهم‌ترین فعالیت‌های صورت گرفته در دولت سیزدهم است که این طرح در راستای بهبود وضعیت حمل و نقل و همچنین صادرات و واردات موادمعدنی موجود در معادن غرب استان هرمزگان انجام شد تا با عملکرد یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن، بتواند اقتصاد کشور را در وضعیت بهتری قرار دهد.

عباس‌نژاد یادآورشد: در راستای تقویت ایمنی بنادر با افتتاح برج کنترل جدید که مرتفع‌ترین برج کنترل بنادر سراسر کشور است، نظارت خود را بر فعالیت‌های دریامحور گسترده‌تر کرده‌ایم.

وی ادامه داد: تفاهم‌نامه توسعه گردشگری دریایی با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی،راه و شهرسازی و استانداری منعقد شده و با افتتاح سه پروژه در سال‌های آینده استان از لحاظ گردشگری با توسعه و تحول قابل توجهی روبرو خواهد شد. اصلاح رویه های مرزنشینی در دستور گار قرار دارد

کد خبر: ۲۳۸٬۱۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha