۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۴
شهرداری باید قاطعانه با مافیای ساخت و ساز غیر مجاز برخورد کند| لزوم نظارت بر اراضی موقوفه
نماینده مردم تهران در مجلس:

شهرداری باید قاطعانه با مافیای ساخت و ساز غیر مجاز برخورد کند| لزوم نظارت بر اراضی موقوفه

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: شهرداری‌ ها باید با رعایت مسائل حقوقی و قانونی قاطعانه با ساخت و سازهای غیر مجاز و غاصبان اراضی برخورد کند.

به گزارش بازار، اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در رابطه با ریزش چند ساختمان در منطقه خلازیر تهران، با اشاره به اینکه نحوه برخورد با ساخت و سازهای غیر قانونی با دو گروه متخلفان فاقد پروانه و مختلفان دارای پروانه متفاوت است، گفت: در منطقه خلازیر افرادی با تصرف غیرقانونی زمین اقدام به ساخت و ساز کرده و واحدهای را نیز پیش فروش کرده بودند.

وی ادامه داد: حتما باید نسبت به رفع تعرض، تصرف غیر قانونی و قلع و قم ساختمان های غیرمجاز و مختلفانی که زندگی مردم را به خطر می اندازند، قاطعانه اقدام شود و این امر نیز حتما باید با حکم دادستانی و پیوست‌های حقوقی و قانونی انجام شود.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهردارانی که وارد کار پر خطر برخورد با مختلفان ساختمانی می‌شوند باید کار خورد را با پیشتیبانی های حقوقی و قانونی انجام دهند، عنوان کرد: شهرداران باید با رعایت قوانین و ضوابط با زمین خواران و غصب کنندگان اراضی که منشا ساخت و سازهای غیر مجاز هستند برخورد کنند.

شاکری تاکید کرد: موضوع دیگری که مدیریت کشوری مرتبط می‌شود بحث ساماندهی و نظارت بر اراضی موقوفه است؛ مافیای ساخت و ساز غیر مجاز، خانه‌هارا در اراضی موقوفه ساخت بودند. عدم نظارت بر این نوع اراضی موجب می‌شود مردم و شهرداری دچار مشکل شوند.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه پس از شناسایی ساختمان‌های غیر مجاز دارای پروانه و فاقد پروانه باید با رعایت مسائل فنی و مهندسی نسبت به تخریب آن اقدام شود، گفت: نحوه تخریب ساختمان‌های غیر مجاز بر عهده وزارت راه و شهرسازی و نظام مهندسی است و حتما باید در این زمینه اطمینان حاصل شود که کار با رعایت تمامی نکات فنی، مهندسی و حقوقی انجام می‌شود. در رابطه با ساختمان خلازیر جدای از حادثه پیش آمده، فعل کار درست بوده و شهرداری تهران باید با قاطعیت این کار را ادامه داده و با غاصبین اراضی برخورد کند.

کد خبر: ۲۳۸٬۱۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha