۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۶
قطار ترکیبی کربلا دو سرویس قبل از اربعین خواهد داشت
معاون مسافری شرکت راه‌آهن:

قطار ترکیبی کربلا دو سرویس قبل از اربعین خواهد داشت

معاون مسافری شرکت راه‌آهن گفت: قطار ترکیبی کربلا با هماهنگی انجام شده با عراق، دو سرویس قبل از اربعین خواهد داشت و در مجموع تا هفته نخست مهر پنج سرویس رفت و پنج سرویس برگشت پیش‌بینی شده است.

به گزارش بازار، زائران با قطار چهار ستاره تهران تا شلمچه پس از رسیدن به ایستگاه شلمچه، با طی کردن مسیر ۳۰ کیلومتری با اتوبوس به بصره می‌روند و از آنجا با قطار عراقی که با ساعت قطارهای تهران هماهنگ است، از بصره تا کربلا ادامه مسیر می‌دهند. حرکت این قطار پیش از اربعین ۲ سرویس در نظر گرفته شده است.

حسین موسوی معاون مسافری شرکت راه‌آهن امروز درباره حرکت این قطار توضیح داد: ایستگاه‌های راه‌آهن اندیمشک، اهواز، خرمشهر، شلمچه و کرمانشاه، آماده سازی و به‌سازی شده‌اند و سکوهای دوم و سایه بان علاوه بر برنامه‌های فرهنگی مثل برپایی موکب و غیره ایجاد شده‌ است.

وی ادامه‌داد: سکو برای ریل باس در ایستگاه راه‌آهن خرمشهر آماده شده و خطوط نیز بازسازی شده است تا خط مستقیم میان خرمشهر تا شلمچه به صورت ۲۴ ساعته و رایگان و با فاصله ۱۵ دقیقه مسافران را جابه‌جا کند.

موسوی با اشاره به برقراری قطارهای فوق‌العاده در ایستگاه‌های راه‌آهن خرمشهر و شلمچه، گفت: قطار ترکیبی کربلا نیز با هماهنگی انجام شده با کشور عراق دو سرویس قبل از اربعین خواهد داشت و در مجموع تا هفته اول مهرماه ۵ سرویس رفت و ۵ سرویس برگشت پیش‌بینی شده است.

معاون مسافری شرکت راه‌آهن در خاتمه گفت: قطارهای خرمشهر نیز از تاریخ ششم شهریور که اوج سفرهای اربعین است، به سه برابر افزایش خواهد یافت.

کد خبر: ۲۳۸٬۰۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha