۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۴
دستور رئیس جمهور برای خروج شرکت ریخته گری ماشین سازی تبریز از لیست واگذاری
مدیرعامل ریخته‌گری ماشین‌سازی تبریز عنوان کرد؛

دستور رئیس جمهور برای خروج شرکت ریخته گری ماشین سازی تبریز از لیست واگذاری

تبریز- مدیرعامل شرکت ریخته‌گری گروه صنعتی ماشین‌سازی تبریز گفت: رئیس جمهور در سفر استانی به آذربایجان شرقی دستور خارج شدن شرکت ریخته گری ماشین سازی تبریز از لیست واگذاری به بخش خصوصی را صادر کردند.

به گزارش خبرنگار بازار، علی سررشته ظهر شنبه در حاشیه بازدید خبرنگاران از کارخانه ریخته گری ماشین سازی تبریز گفت: شرکت را در حالی که فقط ۱۲ میلیون تومان موجودی در حساب آن وجود داشت، تحویل گرفته و در حدود این سه سال، ضمن پرداخت حقوق کارگران، افزایش حقوق و مزایا و قسمتی از بدهی های شرکت را پرداخت کرده ایم.

سررشته، از بازدید نمایندگان سه شرکت روس، ترک و صرب از شرکت ریخته گری ماشین سازی تبریز خبر داد و گفت: با توجه به قدیمی بودن خط تولید شرکت، این بازدید ها منجر به عقد قرارداد نشد.

وی با اشاره به اینکه ریخته گری، ۸۳۳ مشتری بالقوه دارد که در صورت بهبود شرایط تولید می توانند به بالفعل تبدیل شوند، افزود: با توجه به اینکه شرکت ریخته گری ماشین سازی در لیست واگذاری قرار گرفته، نه امکان ورود بخش خصوصی برای نوسازی آن وجود دارد، و نه دولت برای به روز رسانی خط تولیدش اقدام می کند که این امر موجب غیر رقابتی شدن محصولات شرکت در بازارهای داخلی و خارجی شده است.

سررشته تصریح کرد: مصادف شدن شرایط کنونی ریخته گری ماشین سازی با بحران انرژی ناشی از جنگ روسیه و اوکراین در اروپا که به تعطیلی چندین شرکت ریخته گری معتبر اروپایی منجر شد، بازارهای اروپا را مستعد حضور محصولات این شرکت تبریزی کرده، اما تحقق این امر مستلزم عزمی راستین برای تزریق اعتبار نوسازی شرکت و احیای آن برای حضور در بازارهای جهانی است.

سررشته با اشاره به مشکلات پیش روی این مجموعه و کارگران آن می گوید: فرسوده بودن دستگاه ها، نبود نقدینگی، آلودگی محیط کارگاه ها به گرد و غبار ریخته گری ماشین سازی تبریز را در شرایط سختی قرار داده است.

وی ادامه داد: شرکت ریخته گری ماشین سازی تبریز که تا ۳۰ سال قبل در نوع خود در کشور رقیب نداشت، گویای وضع نا بسامان آن بوده و بیانگر این حقیقت است که این شرکت با وجود داشتن نیروی انسانی متخصص و کارآمد و همچنین زیرساخت های لازم، نمی تواند با تکنولوژی زمان جنگ جهانی دوم قامت راست کند.

مدیرعامل شرکت ریخته‌گری گروه صنعتی ماشین‌سازی تبریز گفت: در حال حاضر تولید سالانه شرکت هشت هزار تن می باشد که در صورت اجرای طرح توسعه تولیدات شرکت به سالانه ۳۵ هزارتن افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه میزان درآمد و هزینه شرکت سربه سراست و ارزش ریالی تولیدات این شرکت سالیانه ۳۰۰ میلیارد تومان است، افزود: بدهی های شرکت از زمانی که به بخش خصوصی واگذار شد به شدت افزایش یافت و هم اکنون بدهی انباشت شرکت در حدود ۲۵۰ میلیارد تومان است.

سررشته خاطرنشان کرد: در شرکت ریخته گری ماشین سازی تبریز برای تولید بیش از ۲۴۰ قطعه سبک و سنگین در کارگاه‌های مختلف حدود ۴۰۰ نفر همکاری دارند.

وی با اشاره به اینکه رئیس جمهور در سفر دوم رئیس جمهوری به استان و بازدید از گروه ماشین سازی دستور خارج شدن شرکت ریخته گری ماشین سازی تبریز از لیست واگذاری به بخش خصوصی را صادر کردند تحقق این وعده را خواستار شد.

کد خبر: ۲۳۸٬۰۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha