۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸
برکت لیدر گروه دارویی ها  رشد جدیدی را آغاز می کند؟
افزایش حجم معاملات در برخی نمادهای گروه دارویی

برکت لیدر گروه دارویی ها رشد جدیدی را آغاز می کند؟

در حال حاضر شاخص کل بورس همچنان نزولی است اما افزایش حجم معاملات در برخی نمادهای گروه دارویی نشانه رشد کم کم تقاضاست.

بازار؛ گروه بورس: گروه دارویی به دلیل رشد کمتر از شاخص کل بورس و همچنین اصلاح عمیق ظرفیت بازگشت به سمت بالا را دارد و افزایش حجم معاملات برخی از نمادهای این گروه نشان دهنده پایان اصلاح قیمتی است‌ که به طور قطع با افزایش تقاضا برای نماد برکت به عنوان لیدر گروه شاهد رشد شاخص گروه دارویی خواهیم بود.

شرکت گروه دارویی برکت با نماد برکت طی عملکرد 1 ماهه منتهی به ۳۱ تیر ۱۴۰۱ از محل واگذاری سهام درآمدی حاصل نکرده است.

برکت با سرمایه ثبت شده ۷۳۴ میلیارد تومان طی عملکرد 4 ماهه سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ از محل سود سهام محقق شده درآمدی حاصل نکرده است.
شرکت در انتهای تیر ماه چندین شرکت با بهای تمام شده ۵۴۲ میلیارد تومان در پرتفوی بورسی خود داشته که با رشد ۶۱۹ درصدی به مبلغ ۳۹۰۴ میلیارد تومان رسیده است.
با توجه به اینکه شرکت فروش ملک خیابان دماوند را مزایده کرده پیش بینی می شود سود حاصل از این واگذاری در گزارش بعدی شرکت نمایان خواهد شد.

ادامه نوسانات بازار سرمایه به سمت رو به پایین
در حال حاضر نوسانات بازار سرمایه به سمت رو به پایین بوده، به همین دلیل خروج سرمایه از بورس همچنان ادامه دارد و در این بین شرکت های با پتانسیل بالا هم همچنان در مسیر نزولی قرار دارند.
با توجه به اینکه در چند وقت اخیر دولت در راستای تامین نیازهای دارویی کشور حمایت از شرکت های دارویی را در پیش گرفته است و از طرف دیگر سرمایه گذاری شرکت های زیرمجموعه شرکت برکت در تولید و صادرات محصولات افزایش یافته است پیش بینی می شود حاشیه سود این شرکت ها در مجمع سال جاری افزایش یابد.
از این رو پیش بینی می شود کم کم هیجانات منفی از بازار سرمایه خارج شود و تقاضا برای خرید سهام نمادهای دارای ظرفیت رشد افزایش پیدا کند.

کد خبر: ۲۳۷٬۹۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha