۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۹
مطالبه ۱۲۰۰ میلیارد تومانی ذوب‌آهن اصفهان از صندوق فولاد/ امضای طرح جامع زیست‌محیطی
مدیرعامل کارخانه ذوب آهن اصفهان خبر داد

مطالبه ۱۲۰۰ میلیارد تومانی ذوب‌آهن اصفهان از صندوق فولاد/ امضای طرح جامع زیست‌محیطی

اصفهان - مدیرعامل کارخانه ذوب آهن اصفهان گفت: ذوب آهن مطالبات یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی از صندوق فولاد دارد که هنوز بلاتکلیف مانده است و برای پرداخت آن باید تصمیم‌گیری شود.

به گزارش خبرگزاری بازار، منصور یزدی زاده در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل کارخانه ذوب آهن برگزار شد، اظهار داشت: کارخانه ذوب‌آهن ریل مورد نیاز چهار محور اصلی ریلی کشور را  تأمین می‌کند به نوعی که ماهانه بین ۱۰ تا ۱۵ هزار تن محصول در این کارخانه تولید و در چهار محور اصلی ریلی استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه از کشورهای منطقه و سایر کشورها در حوزه ریلی سفارش‌های خوبی داریم، گفت: تولید ریل کار بسیار مهمی است؛ این موضوع که برای اولین بار در کشور اجرا شده افتخاری برای اصفهان و این صنعت است.

مدیرعامل کارخانه ذوب آهن اصفهان با اشاره به اینکه محصولات ذوب آهن را به نقاط مختلفی در دنیا می توان صادر کرد چراکه از کیفیت آن مطمئن هستیم، تاکید کرد: از نظر اقتصادی به ازای هر کیلوگرم محصول هزار تومان از رقبا عقب‌تریم ولی با این شرایط هم با محصولات جهانی رقابت می‌کنیم.

تشریح رویکردها، عملکرد و پروژه‌های زیست‌محیطی ذوب آهن
وی در بخش دیگری از صحبت های خود با تشریح رویکردها، عملکرد و پروژه‌های زیست‌محیطی این کارخانه پرداخت و گفت: مجموعه ذوب‌آهن در تلاش است تا خود را با استانداردهای روز محیط‌ زیست در راستای کاهش آلودگی هوا همگام کند.

یزدی زاده تاکید کرد: شرایط واحد کک سازی ذوب آهن در طول دو سال گذشته قابل تحمل نبود، برای رفع این مشکل نیازمند تعویض درب‌های باتری در این بخش بودیم تا غبار و بوی متصاعد شده برطرف شود.

وی اضافه کرد: تعویض درب‌های سمت تخلیه واحد کک سازی و درب‌های سمت ماشین، تعویض رگلاژ حرارتی داخل کوره و غبارگیری روی باتری از جمله اقدامات لازم برای رفع این آلودگی بود که سه مورد اول انجام شد و مشکل آخر نیز به زودی رفع می‌شود.

نصب سیستم غبارگیر در بخش LF ذوب‌آهن
مدیرعامل کارخانه ذوب‌آهن با اشاره به نصب سیستم غبارگیر نیز در کوره پاتیل‌ها در بخش LF ذوب‌آهن گفت: در این بخش واحد دیگری برای تکمیل فرآیند نیاز است که از دو سال پیش انجام این امر کلید خورده است و اکنون در فرآیند طراحی و اجرا قرار دارد.

وی با اشاره به اقدامات زیست‌محیطی ذوب‌آهن در زمینه کاهش مصرف آب ابراز داشت: تمام تلاش ما این است که مصرف آب در بخش‌های مختلف را با تعویض سیستم (به طور مثال قرار دادن سیستم خنک کننده هوا به جای آبی)، کنترل نشتی آب و یا بازچرخانی آب کنترل کنیم.

یزدی زاده با اشاره به این مطب که مصرف آب در ذوب‌آهن در دو بخش CORE (هسته اصلی) و نیروگاه تولید برق انجام می‌شود، ابراز داشت: در طول ۱۰ سال گذشته مصرف آب در بخش اصلی کارخانه از ۱۱ لیتر به ۵.۱ لیتر به ازای تولید هر یک کیلوگرم محصول رسیده است.

وی تاکید کرد: ظرف سه سال آینده دو واحد تصفیه‌خانه پساب راه‌اندازی می‌شود و در آن پساب تولیدی خود کارخانه، پساب زرین شهر، ایمان شهر که هم اکنون خریداری می‌شود و در آینده نزدیک پساب فلاورجان تصفیه و این پساب جایگزین بخشی از آب مصرفی کارخانه خواهد شد.

مدیرعامل کارخانه ذوب‌آهن تاکید کرد: با هدف‌گذاری انجام شده انتظار داریم که تا سه سال آینده میزان مصرف آب در این بخش از پنج لیتر به ۱.۵ تا دو لیتر برسد.

امضای طرح جامع زیست‌محیطی میان ذوب‌آهن و اداره کل محیط ‌زیست استان اصفهان
وی به امضای طرح جامع زیست‌محیطی میان ذوب‌آهن و اداره کل محیط ‌زیست استان اصفهان اشاره کرد و گفت: در این زمینه در حال مذاکره با مدیرکل محیط ‌زیست اصفهان هستیم تا اقدامات مختلف در حوزه‌های مختلف آب، هوا و خاک مشخص و اصلاحات لازم انجام شود و در این زمینه با برگزاری نشست‌های مختلف و متعدد کارشناسی به همسان فهمی و نتیجه رسیدیم و اولویت‌های یک تا چهار برای خود مشخص کرده‌ایم.

یزدی زاده تاکید کرد: اگر این طرح جامع به امضا برسد نقشه راه ذوب‌آهن در راستای رفع مشکلات زیست‌محیطی خواهد بود.

وی با بیان اینکه سالیانه ۲۵۰ میلیارد تومان هزینه بیمه درمان بازنشستگان ذوب آهن پرداخت می شود، تاکید کرد: ذوب آهن مطالبات یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی از صندوق فولاد دارد که هنوز بلاتکلیف مانده است و برای پرداخت آن باید تصمیم‌گیری شود.

کد خبر: ۲۳٬۷۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha